I pored negiranja postojanja problema od strane nadležnih, mještani Hrvaćana nadomak Prnjavora ne odustaju. Nezadovoljni su završetkom projekta autoputa 9. januar, koji im je podijelio selo. Obratiće se i sudovima, ali i Ombudsmanu Evropske unije. Ne isključuju ni blokiranje autoputa na proljeće.
Nezadovoljstvo i ogorčenost zbog štetnih posljedica po selo i mještane, iskazali su još 2018. pismeno. Inicijativu su tada stanovnici Hrvaćana uputili između ostalog i Vladi Republike Srpske.
Kroz više tačaka su opisali, po njima “štetne posljedice” izgradnje autoputa mimo projekta, koje će dovesti, tvrdili su, do izumiranja sela.
Ovo je jedini podvožnjak, sa nedovršenim pristupnim putevima, priča nam Vid.
“Ovaj putić sada ispod ovoga mostića što ide ispod nadvožnjaka nije po projektu. Po regulacionom planu koji imamo i koji je prihvaćen, trebao je taj podvožnjak da se spoji preko ove iste rječice sa magistralnim putem, ali odavde jedno 300 metara. Što znači da je ovo stanje nama neodrživo i nije apsolutno sigurno za prolaz ni djece ni pješaka. Most je bez ograde, rijeka je poplavna, postoji velika opasnot da tu neko strada. Nećemo odustati od projekta koji je projektovan gdje su predviđeni svi putevi da se urede i srede“, istakao je Vid Davidović, mještanin Hrvaćana.
I to im je osnovni zahtjev, ispoštujte projekat!
Jer su tvrde ovakvom ogradom na autoputu presječena četiri katastarska puta.
Za razliku od Hrvaćana, susjedna Lišnja ima sedam prolaza preko, ili ispod autoputa.
“Međutim, to je radila makedonska firma Granit. Ovo je radio Integral“, dodao je Davidović.
Iz kojeg za N1 decidno kažu da su izveli dionicu autoputa Prnjavor-Banjaluka, poddionica Potočani Banjaluka, prema tehničkoj dokumentaciji koju su dobili od investitora, Javnog preduzeća “Autoputevi Republike Srpske” :
“Navedena dionica autoputa prolazi i kroz mjesnu zajednicu Hrvaćani. Tehnički smo predali objekat, dobili upotrebnu dozvolu, te smo svu dokumentaciju proslijedili investitoru. U ovom predmetu bi mjesna zajednica Hrvaćani mogla pokrenuti inicijativu prema lokalnoj upravi i inicirati postupak rješavanja problema, ako on objektivno postoji“.
“Stegića nadvožnjak”, napravljen je dijelom na Stankovoj zemlji. Umjesto eksproprijacije napravljen je ugovor o ustupanju zemljišta.
“Tražili su inžinjeri na ustupanje, da za vrijeme, da prođe tuda put“, rekao je Stanko Šikanjić, mještanin Hrvaćana.
N1: Na koliko dugo ste ustupili?
“Ovdje piše”, odgovorio nam je.
N1: Jesu li Vam isplatili?
“Isplatili dio jedan”, kazao je.
“Početak ovoga kredita nije po zakonu. Ni ove Evropsko investicione banke. Oni su dali sredstva, na osnovu prethodne građevinske dozvole. Kod nas ne postoji termin prethodna građevinska dozvola. Oni su time što su im dali pare, našima dali zamah da mogu raditi šta hoće, a da ih niko ne može dirati. Autoput je potreban, ali kako je on rađen? Rađen je da neko nezakonito stekne novac, (O kome govorite?) O Autoputevima, Integralu, ne znam ko je još s njima povezan“, izjavio je Đorđo Šuman, advokat.
Ovakve navode kategorički su odbacili u Autoputevima. Kako bismo provjerili navode, tražili smo uvid u glavni projekat. No, s obzirom da se on sastoji od 194 knjige, naš zahtjev još je na čekanju.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare