Mladić kojeg je Porscheom udario Benjamin Spahović u petak na Drveniji u Sarajevu u stabilnom je stanju. Građani traže veće kazne i strahuju za sebe i svoju djecu. Mogu li represivnije mjere dati rezultate, za Novi dan su govorili saobraćajni vještak Mirzet Sarajlić i Mirza Hadžiabdić glasnogovornik MUP-a Kantona Sarajevo. Istakli su da su mladi vozači najčešći prekršioci teških krivičnih djela u Sarajevu i da nisu svjesni šta čine sjedajući za volan.
Hadžiabdić se osvrnuo na 2021. godinu rekavši da statistike pokazuju da je u tom periodu došlo do ukupnog smanjenja saobraćajnih nesreća, ali da je povećan broj nesreća sa najtežim posljedicama.
“Tu prvenstveno govorim o smrtno stradalim osobama pa je tako 2021. godine na području Kantona Sarajevo u saobraćajnim nesrećama poginulo 20 osoba, 951 osoba je povrijeđena, a od toga 155 njih je zadobilo teže, a 796 lakše tjelesne povrede. To je bilo povećanje u odnosu na 2020. godina za koju je bilo karakteristično smanjenje kretanja zbog pandemije koronavirusa. Od ovih 20 osoba koje su smrtno stradale imamo one koji spadaju i u kategoriju vozača, pješaka, ali i putnika. Dakle, 13 vozača je smrtno stradalo, četiri pješaka i tri putnika u vozilu prošle godine u KS”, pojasnio je Hadžiabdić.
Sarajlić, kao vještak saobraćajne struke kazao je da mu je žao što se u saobraćajnoj sigurnosti priča najčešće samo kada se desi neki nemili događaj.
“Znamo da u BiH imamo vozila stara po 18 godina što je poprilično već starija kategorija. Međutim, mi smo još zemlja u tranziciji i daleko smo od evropskih standarda pa tako moramo voditi računa više o tehničkoj ispravnosti vozila, a ne starosti. Činjenica je da dosta vozila prolazi tehnički pregled i mislim da tu treba pojačati nadzor i uvesti rigoroznije mjere posebno u smislu ključnih elemenata kao što su sistemi za upravljanje i kočenje. Mi smo svjedoci i toga da se najveći broj saobraćajnih nesreća dešava u gradovima, oko 40 posto njih jer je tu sva ta sinergija, pješački prelazi, javni prijevoz, automobili, teška teretna vozila i ostalo tako da je veoma bitan taj segment okoline. Znamo da nam je na nekim saobraćajnicama uskraćeno vizuelno polje, ne vidimo baš najbolje, okolina nas sprečava. Dalje dolazimo i do ceste i saobraćajnica koje su veoma bitne i glavni faktor jeste čovjek, ali infrastruktura također ima veoma veliku ulogu. Na magistralnim cestama se najviše dešavaju saobraćajne nesreće i to su ceste koje su u BiH najnesigurnije”, naglasio je Sarajlić.
Hadžiabdić je rekao da je tokom 2021. godine kažnjeno više od 180.000 vozača i određeni broj pješaka u KS.
“Izdavanjem prekršajnog naloga ili pokretanjem zahtjeva pred nadležnim sudom s ciljem utvrđivanja prekršajne odgovornosti i to govori o tome da su aktivnosti policije itekako intenzivne na području saobraćaja. Naš prevashodno cilj jesu povratnici u činjenju prekršaja i to onih najtežih. Zbog tih razloga mi imamo niz radara koji su postavljeni naprimjer u KS, kako onih stacionarnih tako i mobilnih i ručnih koje policija koristi kako bi kaznila prekršioce najtežih prekršaja. Čak se i oduzimaju vozila kod višestrukih povratnika u činjenju krivičnih djela i te aktivnosti su zaista intenzivne. Gotovo se svaki dan oduzme jedno vozilo od određene osobe koja se zatekne u činjenju prekršaja, a da je pri tome višestruki povratnik u činjenju onih najtežih prekršaja”, dodao je Hadžiabdić.
"Svijest pojedinaca je takva da na njih prevencija ne djeluje. Tokom 2021. godine je kažnjeno više od 180.000 vozača ili pješaka. Gotovo svakodnevno se oduzme jedno vozilo od povratnika u izvršenju krivičnih djela", istakao je Mirza Hadžiabdić, portparol MUP-a KS. pic.twitter.com/ZrFmceTNzr
— TV N1 Sarajevo (@N1infoSA) February 14, 2022
Sarajlić je istakao da u Federaciji BiH vozači do 30 godina u najvećoj mjeri čine teška krivična djela.
“To nam govori da svijest i obuka samih vozača nije na dovoljnom nivou kao ni zrelost građana. Uvijek se krivi vozač i na mjestu je ta konstatacija iz razloga što kada upravlja vozilom mora biti svjestan da je to opasno sredstvo. On nosi oružje sa sobom i pješak je nejak u tom slučaju u odnosu na njega. Konzumiranje alkohola i opojnih droga i sjedanja za volan i čini mi se da omladina nije svjesna toga i učestvovanja u saobraćaju i rizika kojima izlaže sebe pa i druge, olako se to prihvata i zato je preventivno djelovanje najbitnije. Mnogo slučajeva sam imao gdje su mladi do 30 godina osuđeni na dugogodišnje zatvorske kazne zbog činjenja teških krivičnih djela u saobraćaju,a s druge strane, veliki broj mladih života je ugašeno, stradaju i starije osobe. Veliki postotak je mladih do 30 godina koji nisu svjesni šta čine sjedajući za volan. I građani moraju biti svjesni u koliku opasnost se upuštaju krećući se saobraćajnicama, a posebno to govorim za urbana mjesta. Imao sam dosta slučajeva gdje nisu bili osuđeni vozači već su u tom slučaju krivi bili pješaci, međutim, ništa ne može imunizirati vozača prilikom nekog nemilog događaja jer upravlja opasnim sredstvom i mora uvijek imati na umu da će ispred njega izaći neki nesavjestan vozač”, istakao je.
Hadžiabdić se osvrnuo na visine kazni u KS za brzu vožnju navodeći da se one kreću u zavisnosti od prekoračene dozvoljene brzine.
“I ona se kreću od 100 KM, dok se zatim izriče i kazna od 400 KM, pa dva mjeseca zabrana. Tu je i kazna od 400 KM do 1.000 KM s tim da policajac na terenu izriče minimalnu od 400 KM i dva mjeseca zabrane, a ukoliko prekršilac se ne slaže s tim, ima pravo zatražiti sudsko odlučivanje s tim da na sudu može dobiti višu kaznu od te minimalne. Mi čak i prema naredbi suda oduzimamo automobil i onda se donese rješenje o daljim postupcima, da li će se privremeno ili trajno oduzeti. U slučaju trajnog oduzimanja odlučuje se da li će se vozila uništiti ili prodati i ta sredstva uplatiti u budžet KS”, poručio je Hadžiabdić.
Ekipa N1 je također jutros u 8:00 sati bila u saobraćajnoj patroli na ulicama Sarajeva. Zatekli smo veliku gužvu, nervozne vozače, ali i pješake, a to je, nažalost, sve češća svakodnevnica u glavnom gradu Bosne i Hercegovine. Detaljnije pogledajte u videu ispod.
Ogromne gužve bilježe se svakog radnog dana u glavnom gradu BiH. Jedan od razloga rekonstrukcija tramvajske pruge. Kakvo je stanje jutros provjerila naša reporterska ekipa. Izvijestila @ArnautovicSanda pic.twitter.com/I12G4vGcFz
— TV N1 Sarajevo (@N1infoSA) February 14, 2022
Pitali smo i građane Sarajeva osjećaju li se sigurno u saobraćaju. Mišljenja su bila podijeljena. Bilo je onih koji smatraju da se situacija popravila te da su i sami odgovorni, dok drugi smatraju da im je sigurnost ugrožena.
Sve su češće saobraćajne nesreće, u kojima učestvuju pješaci. Brine li vas to i koliko poštujemo saobraćajne propise? pic.twitter.com/20TqaTpJtC
— TV N1 Sarajevo (@N1infoSA) February 14, 2022
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare