Najsmrtonosniji putevi u Evropi i najblaže kazne u regionu

Vijesti 04. jan 202419:11 0 komentara
N1

Veliki broj saobraćajnih nesreća tokom novogodišnjih praznika, ali i cijele protekle godine bilježi se u Bosne i Hercegovine. Istraživanja pokazuju da su putevi u državi među najsmrtonosnijim u Evropi. Uzroci dobro poznati svima, a oni koji trebaju ne rade skoro ništa da se crna statistika zaustavi.

Procjene su da se godišnje dogodi blizu 35.000 saobraćajnih nesreća na bh. cestama, što rezultira gubitkom od 260-280 života. Blizu 8.000 ljudi biva lakše i teže povrijeđeno.

Samo u Kantonu Sarajevo od januara do kraja novembra prošle godine zabilježeno je 9.280 nesreća, od toga 19 sa smrtnih ishodom. Posljednji mjesec u godini, kao i dani praznika odnijeli su još života u našoj zemlji.

“Kada vidimo na desetogodišnjem koliko je Bosanaca i Hercegovaca poginulo u saoabraćaju, mi bi trebali shvatiti da je to ogroman problem, da su to ogromna stradanja a da smo kao društvena zajednica malo dali na tom polju. Jedino smo dosta promjena napravili u kaznenoj politici”, kaže Osman Lindov, profesor Fakulteta za saobraćaj Sarajevo.

No, ona je i dalje među najblažim u regionu.

Za prekoračenje brzine najviše ćete platiti u Hrvatskoj, kao i za recimo korištenje telefona ili vožnju u alkoholiziranom stanju. U ostatku Evrope, naročito na sjeveru kazne su još rigoroznije. Prednjači Norveška. Postoje inicijative na državnom nivou i kod nas, da se kazne pooštre.

“Ljudi su namjerno odbijali kada znaju da su pod dejtstvom alkohola ili narkotika jer oni ustvari prate minimalnu kaznu od 300 ili 400 KM, što nije dobro za bezbjednost saobraćaja u BiH, i ovaj zakon je u Predstavničkom domu u hitnoj proceduri usvojen jednoglasno, ali sada ide na Dom naroda”, navodi Vlatko Glavaš, zastupnik DF-a u PD PSBiH.

No, nije samo oštrija kaznena politika rješenje, problem je mnogo složeniji – stav je struke. Ali veće kazne djeluju.

“Sigurno da postoje određeni prekršaji kao recimo alkoholm, da lica koja upravljaju pod dejstvom alkohola do 0,8 promila alkohola u krvi plaćaju kaznu 50 KM, bez zaštitne mjere i kaznenih bodova i ako taj iznos plate u roku od 8 dana, taj iznos se polovi i plate 25 KM. Sigurno da ovaj iznos i ovaj način neće doprinijeti boljem stanju u ovoj oblasti i sigurno da u ovom dijelu kazne trebaju biti rigoroznije”, kaže Adis Imamović, sudski vještak saobraćajne struke.

Rigoroznije se treba pristupiti i kvaliteti gradnje cestovne infrastrukture u BiH, koja je trenutno loša i jedan od glavnih krivaca za česte nesreće.

“Mi danas gradimo ceste koje nisu sigurne, nove, zato što nemamo dovoljno pješačkih, gradimo da nemamo prostora za pješake bicikliste, posebno, da to ukrštanje na raskrsnicama nije adekvatno i vjerovatno ćemo doživjeti u narednom periodu kao što je krenuo trend romobilista, biciklista, ne zato što oni ne paze ili nemamo kaznenu politiku, nego što nismo osigurali infrastrukturno osigurali da se kreću ti romobilisti, biciklisti…”, navodi Lindov.

Veliki problem je i nepostojanje krovne institucije koja bi donijela i provodila jasnu strategiju, usklađenu sa direktivama EU.

“Mora državno ministarstvo trasporta donijeti jasnu strategiju da kaže da će i lokalne zajednice morati ulagati, ali po ovim principima kako je ulagano u EU, i koje su to direktive koje mi ne moramo u ovom trenutku implementirati, ali je dobro jer tako spašavamo ljude u saobraćaju, Bosance i Hercegovce”, dodaje Lindov.

Cilj je to i aktuelne kampanje koju provodi BIHAMK “Ko te vozi kući”, a kojom nastoje podići svijest kod vozača, da ne voze pod dejstvom alkohola i narkotika.

“Da ukoliko nisu sigurni da prijevoz mogu obaviti na bezbjedan način, da razmisle o alternativnim načinima kao što su i javni prijevoz i taksi, kako bi se svi sigurno i bezbijedno vratili kući prvenstveno misleći na svoj život, a onda i život svih drugih učesnika”, ističe Silma Muminović, kooridnatorica za trening i edukaciju, BIHAMK.

Poboljšanje stanja sigurnosti saobraćaja je dugotrajan proces, za koji je potrebno vrijeme i angažman svih zaduženih za ovu oblast. Dok se vlasti ne uhvate ozbiljno u koštac sa ovom problematikom, slike protesta nakon tragično izgubljenih života na bh. cestama još dugo će biti naša realnost.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!