Vijesti o stradalima u saobraćajnim nesrećama i dalje dominiraju novinskim naslovima. Stopa smrtnosti u BiH je nešto više od osam poginulih na hiljadu stanovnika, što je daleko od evropskog prosjeka i stavlja nas na sami vrh po broju poginulih na milion stanovnika.
Nepropisna i neprilagođena brzina, vožnja pod uticajem alkohola, ali i korištenje mobilnih telefona najčešći su uzrok crnih statistika. Međutim, ima i drugih razloga.
Apel stručnjaka
“Vrućine, visoke teperature… da li su vozači na dugom putovanju, dakle, psiho-fizička stanja vozača, umor, pospanost, i tako dalje…”, navela je kao razloge Silma Muminović iz BIHAMK-a.
Najviše nesreća u saobraćaju dešava se na magistralnom putu M17 zbog velikog opterećenja vozila, posebno na dionicama koje još nisu završene. To je i posljednji alarm nadležnima da ubrzaju izgradnju autoputeva na cijelom Koridoru 5C, čime bi, velikim dijelom, bile smanjene crne brojke, apeluju stručnjaci.
“Već je 12.05 sati, dogorilo je, da dinamiku izgradnje autocesta u BiH moramo dići na daleko novi nivo. Nemamo jedinstvene baze podataka o saobraćajnim nezgodama, nemamo strtegije na području BiH, nemamo akcioni plan na području države, o aspektu sigurnosti sve govorimo, ali to su dokumenti koji bi bili preteča za neku ozbiljniju priču da se borimo protiv tog zla koje se zove pogibija u saobraćaju”, istaknuo je Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu.
U Republici Srpskoj prošlog mjeseca evidentirano je 14 stradalih u saobraćajnim nesrećama, što je za sedam više, nego u istom periodu prošle godine, dok su u prva tri dana avgusta četiri lica izgubila život. Zbog poražavajućih podataka u vožnji pod dejstvom alkohola, entitetski MUP će od sutra do 9. avgusta sprovesti akciju kontrole vozača pod dejstvom alkohola, opojnih droga i psihoaktivnih lijekova.
Bezbjednosni izazovi
“Jer smo, u julu mjesecu, iz saobraćaja, zbog vožnje pod uticajem alkohola isključili oko tri i po hiljade vozača. Ovaj vid kontrola biće organizovan u tzv. lijevku i po principu nulte tolerancije, a tokom akcije biće angažovni i naši službeni presretači na svim kritičnim pravcima”, kazala je Mirna Miljanović, portparol MUP RS;
Period ograničenog kretanja tokom pandemije popularizovao je biciklizam, što može da ima pozitivan uticaj na kvalitet vazduha, ali negativan na nove bezbjednosne izazove. Takođe, u odnosu na ukupan broj stradalih u saobraćaju, 20 odsto predstavljaju i pješaci, zbog čega je neophodno pronaći rješenja za zaštitu ranjivih kategorija.
“Nemamo trotoara tamo gdje bi trebalo. Nemamo dovoljan broj biciklističkih staza za kretanje biciklista, ali treba uraditi mnogo i na edukaciji kako biciklista, tako i pješaka”, kazao je Milija Radović, v.d. zamjenik direktora Agencije za saobraćaj RS.
Samo u prošloj godini registrovano je više od 29 hiljada saobraćajnih nesreća u kojima su život izgubile 244 osobe. Teže je povrijeđeno više od 1.600 osoba, dok je više od sedam hiljada lakše povrijeđeno.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!