Napravljen je novi pomak na izgradnji Koridora VC, probijen je tunel u Opštini Žepče. Dok su Mađarska i Hrvatska u potpunosti izgradile dionice koje prolaze kroz ove države, Bosna i Hercegovina je daleko od momenta svečanog završetka svih radova.
Upravo je probijen tunel Golubinja, a iza radnika su dvije godine mukotrpnog rada. Mnogo otežavajućih okolnosti uz stalna obrušavanja usljed pojave podzemnih voda. Tunel povezuje dionicu Poprikuše – Nemila u Općini Žepče dužine 5,5 kilometara. Završetak ovog tunela daje nadu da ćemo se do granice za dvije godine voziti autoputem.
Ukupna dužina tog tunela 3.610 metara. Prema najavama od 2026. godine građani BiH će se od Sarajeva do Budimpešte voziti autoputem jer će BiH do Save, dakle, sjeverni dio Koridora VC izgraditi do tog momenta.
To najavljuju iz Autocesta Federacije. Iako je svečanost održana u ovom tunelu, ostalo je još mnogo toga da se uradi.
“Probijena je prva lijeva cijev. Bio je zahtjevan tunel. Poslije svakog bloka dolazi do pojave vode, a te vode uzrokuju obrušavanja. Išli smo postepeno, korak po korak. Ovo je najteži tunel koji sam vidio u svom životu”, naveo je Utku Gok iz kompanije Cengiz.
“Ovu dionicu mi smatramo da ćemo do sredine sljedeće godine imati u potpunosti završenu. U međuvremenu ćemo ubrzati najsloženiju dionicu Vranduk-Ponirak koja je bila i sporna… također Zenice-Poprikuše ćemo završiti”, naveo je Denis Lasić, direktor Autocesta Federacije BiH.
Mnoga obećanja i zadati rokovi u protekle dvije i po decenije, koliko traje izgradnja Koridora VC, iznevjerena su. Sada je aktuelno novo: do 2030. godine sve će biti završeno i tada ćemo se od Save do mora voziti mnogo brže. Ipak, najveći izazovi tek predstoje.
“Rekao sam maločas – da smo 2014. u svojim ambicijama planirali do 2021. da završimo Koridor VC nažalost to se nije ostvarilo. Znamo gdje smo danas, ali ćemo ovaj mandat iskoristiti da sve resurse stavimo na raspolaganje kako bi okončali sjeverni dio, kako bi spojili dio juga. Ostat će nam da se radi tunel Prenj”, istakao je Nermin Nikšić, premijer FBiH.
Koji će, prema najavama direktora Autocesta Federacije, biti ugovoren do kraja godine. Ovoga ljeta očekuje se konačno otvaranje mosta Počitelj. Proteklih godina, osim probijanja rokova, pojavio se i novi problem: nedostatak radnika.
“To je izazov sa kojim se suočavamo ne samo u prometnom području, nego u svim branšama. Nedostaje radne snage, ali je na izvođačima radova da se pobrinu za taj segment i da to neće ugroziti tempo i dinamiku”, kazala je Andrijana Katić iz Federalnog ministarstva prometa i komunikacija.
Od kojeg zavisi da li će i ovoga puta sve ostati samo na riječima. Nadu, ipak, daje podrška iz Evropske unije.
“Do sada smo osigurali 870 miliona eura kroz bespovratna sredstva i to pokazuje da je ovo ključni infrastrukturni projekat u procesu približavanja EU, ali naravno i u unapređenju sigurnosti”, poručio je Adebayo Babajide iz Delegacije Evropske unije u Bosni i Hercegovini.
Bez obzira na kontinuitet takve podrške do sada je izgrađeno manje od 50% Koridora VC, a kamen temeljac je postavljen davne 2000. godine.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare