Mostar je jedini grad u BiH u kojem se naplaćuje parking u kvartovima. Ova praksa izazvala je ogorčenje kod građana koji smatraju da im je parking nezakonito oduzet. Problem predstavlja i nedovoljan broj parkirnig mjesta, ali i neuređene površine predviđene za parkiranje koje se svejedno masno naplaćuju.
Prevelike cijene i neravnomjerno raspoređene zone, nedostaci su koji prate naplatu parkinga u Mostaru od samog početka. Građani su sada nezadovoljni i zbog odluke o naplati parkinga u kvartovima koja se postepeno uvodi još od prošle godine.
“Građani su skroz loše primili tu odluku, ali treba shvatiti i zašto. To su parkinzi koji se koriste već 50-60 godina, koje smo doslovno naslijedili iz bivše Jugoslavije i sad dođe jedan dan neko i odjednom počne naplaćivati nešto što si ti, kad si dobio ili kupio stan, koristio bez ikakvih problema. Sada bez marke ulaganja, bez imalo truda, s malo bijele boje, neko dođe i precrta parking i naplati ti ga po cijeni od 225 KM za prvu zonu“, pojašnjava Silvio Bubalo, vijećnik HRS u Gradskom vijeću Mostara.
SIZ (Samoupravna interesna zajednica) stanovanja, termin zaostao iz bivše države, a koji je označavao područje oko zgrada koje pripada stanarima, koncem prošle godine prešao je na Grad Mostar. Ovo ukniženje koje je prošlo neprimjetno, mnogi smatraju spornim. Građani okupljeni u Udruženje Bura mišljenja su da im je grad oteo ono što pripada njima kao zajednici.
“Tu se postavlja jedno ozbiljno pitanje: kako to da građani Mostara nisu imali pojma se Grad Mostar uknjižio na imovinu oko njihovih zgrada. Znači ako ste vi vlasnik stana i imali ste neki zajednički prostor oko vaših stanova koji ste 50 godina besplatno koristili, parkirali ste svoja vozila i to se promijenilo doslovno preko noći. Mi smatramo da Grad Mostar nije pravni sljednik SIZ-a, tzv. Samoupravne interesne zajednice. Uknjižio se na to. Mi smatramo da je pravni sljednik BiH, to će sud utvrditi. Samoupravna interesna zajednica nikad nije bila dio organa mostarske općine, ali neka sud odluči o tome šta će biti“, kaže predsjednik Udruženja Bura, Mario Ćosić.
U međuvremenu, građani su primorani plaćati parking.
“Sve ono što date besplatno, ljudi to koriste na pogrešan način”
“Činjenica je da u mojoj zgradi ima 40 stanova, a parking je mali i neprilagođen. Ali ja sam pristala na to i plaćam, ne želim da mi onaj stavlja opomenu. Ako je tako donešen zakon, ja ga poštujem”, kaže za N1 građanka Mostara.
Kvartovska naplata javnih parkirališta, tvrde iz Mostar parkinga, ima za cilj olakšati parkiranje stanarima, na način da se smanje gužve na prometnicama unutar kvartova, čime se skraćuje i vrijeme potrebno za pronalazak parkinga. No, mnogi se pitaju da li su se ti problemi mogli riješiti modelom koji bi bio besplatan za stanare.
Direktor JP Mostar parking, Ivan Barbarić, kaže da modela ima mnogo, ali da tu odluku treba donijeti Vijeće Grada Mostara:
“Iskustva su do sada pokazala da sve ono što date besplatno, ljudi to koriste na pogrešan način jer nemaju osjećaj o korištenju takvih prostora. Tako da evo, ukoliko eventualno Gradsko vijeće donese u budućnosti nekakvu drugačiju odluku, mi ćemo je vrlo rado primjenjivati, jer sve odluke koje se tiču parkinga se donose na sjednicama Vijeća, a ne definira ih ni direktor Mostar parkinga, niti bilo ko drugi ovdje.”
Jesu li prostori oko stambenih zgrada javna površina koja pripada gradu, na koncu će utvrditi sud. Da li trenutna odluka o naplati kvartovskog parkinga ima alternativu, odlučit će Gradsko vijeće. Do tada će stanari u kvartovima u kojima su proveli cijeli život nastaviti plaćati karte za neocrtane, neoznačene i uglavnom oštećene parkinge.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare