S novim grant sredstvima od gotovo 86 miliona maraka, ubrzava se izgradnja dionica na Koridoru Vc. Ovu novčanu injekciju osigurala je Evropska banka za obnovu i razvoj. Novac je namijenjen za dionice oko Doboja, između dva entiteta. Plan je, kažu iz Evropske unije, završiti Koridor Vc najkasnije do 2028. godine, nazivajući ga najvećim i historijskim projektom za Bosnu i Hercegovinu.
Trideset miliona eura bespovratnog novca za dionicu kroz Republiku Srpsku, petlja Rudanka – tunel Putnikovo Brdo, koja bi se spojila s dionicom iz Federacije BiH, vrijednom 12 miliona eura, tunel Putnikovo Brdo – petlja Medakovo.
“To su otprilike dvije dionice – Putnikovo Brdo – Medakovo i dionica Medakovo – Ozimica – u ukupnoj dužini osam i pol + 21 kilometar, dakle skoro 30 kilometara na sjeveru BiH. Tačno ugovoreni rokovi su 24 i 30 mjeseci, zbog nekih pitanja eksproprijacije, to bi bilo oko 2025/26.”, kaže Tarik Pihura iz Autocesta FBiH.
Siniša Gavrić iz Autoputevi Republike Srpske kaže kako dionica ima pet objekata, most preko rijeke Bosne, tunel Putnikovo Brdo i još dva vijadukta.
“Most je kako znate jednim dijelom već urađen. Probijen je prvi portal tunela”, dodaje Gavrić.
U centralnom i sjevernom dijelu se gradi, no radovi trebaju biti intenzivniji na jugu, stava su iz Evropske unije. Ide se ka velikom izazovu, tunelu Prenj.
“Da, tunel Prenj tek počinjemo, to je deveti najduži tunel u Evropi, tako da je težak posao ispred nas. Teren je težak, ali počeli smo, a što se tiče ostatka Koridora Vc sve može biti gotovo do 2027/28.”, rekao je Johann Sattler, ambasador EU u BiH.
Procjene su kako bi samo tunel Prenj mogao koštati oko 400 miliona eura. No, njegovom izgradnjom putovanje od Sarajeva do Mostara trajalo bi sat vremena. Teren jeste težak, no nije nemoguće, stava je i jedan od inžinjera koji je gradio prve kilometre autoputa.
“Zahtjevne su dionice, pogotovo u dijelu centralne Bosne, pogotovo recimo obilaznica oko Zenice što je bila. Eto, ja se sjećam po dionici Drivuša-Gorica, tada je prvi put izgrađen most na naguravanje, 550 metara, objekat vrhunske vrijednosti i prvi most u BiH po tom sistemu napravljen. To su sve naši inženjeri napravili, ljudi koji su na tom projektu radili su osposobljeni da mogu ići dalje”, kaže inžinjer Almir Hadžialić.
Bosna i Hercegovina je kod evropskih investicijskih banaka aplicirala za dodatnih 100 miliona eura granta upravo za gradnju Koridora Vc.
“I nemamo više male lotove od dva, tri i četiri kilometra. Sada imamo lotove od 15, 20, 25, 30 kilometara. To nam je trebalo jer ide mnogo brže. I druga važna stvar koju smo poboljšali, povećali smo iznos granta sa 5, 10, 15 posto i sada idemo i do 40 posto”, dodaje Johann Sattler.
Ministar finansija BiH. Zoran Tegeltija, kaže kako je on svjedok radova na Koridoru Vc jer svake sedmice putuje od Sarajeva do Banjaluke.
“Ja svjedočim tome kako to izgleda i moram da priznam da posljednjih godinu, dvije dana izgleda mnogo bolje nego kada smo mi to sve počinjali”, mišljenja je Tegeltija.
Ipak evropski novac za pojedine dijelove Koridora u Republici Srpskoj je zaleđen iz političkih razloga oličenih u Miloradu Dodiku, dok se Federacije lagano izvlači iz “živog blata”, nakon godina usporene izgradnje autoputa.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!