Danas je u Sarajevu predstavljen "Izvještaj Ureda za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom Kantona Sarajevo o poslovanju GRAS-a". Erduan Kafedžić, šef Ureda kazao je da je ovo jedan od najtežih zadataka koje je imao u proteklom periodu. Utvrdili su najveći stepen korupcije. S konferencije za novinare kojoj je prisustvovao i premijer KS Edin Forto poručeno je: "Politika je ubila GRAS".
Izvještaj je sačinjen na 60 stranica. Kako je rekao, prekršeno je 12 zakona i 3 podzakonska akta.
3.000 tužbi
Dug za porez GRAS-a za period 2009/2016 godine iznosi 131 milion KM.
“Stvorene obaveze po osnovu indirektnih poreza u 2011. godini iznose 13,5 miliona KM s neplaćenim obavezama iz ranijih godina. Konstantno su rasle, tako da se njihov iznos penje i u 2018. godini i iznosi 34,6 miliona KM”, rekao je Kafedžić.
Prema podacima iz GRAS-a, Ured je konstatovao da dug po osnovu indirektnih poreza iznosi 31 milion KM, a glavni dug iznosa 21,4 miliona KM.
Najveći dio obaveza odnosi se doprinose, penzione i zdravstveno osiguranje.
“Gras ima oko 1.300 zaposlenih i 3.000 tužbi. Želim istaći da postoji dio radnika koji žele dobro svom preduzeću, koji su zabrinuti za status GRASa-a. Ranije su se obraćali Uredu. Vodit ćemo o njima računa koliko je moguće”, naveo je, dodavši:
“Ovo je jedna tužna koruptivna priča sa velikom materijalnom štetom, koja upućuje da su i druga javna preduzeća u istoj poziciji samo ne sa ovom materijalnom štetom, koja su napadnuta i iznutra i iz vana – politikom. Pozivam politiku da se odlučno suprostavi ovim anomalijama i da ozdravimo društvo”.
Politička odluka
Edin Forto, premijer KS kazao je da javni prevoz nije samo firma, već interes građana.
“Javni prijevoz je javno dobro, i kvalitet određuje kako će se razvijati jedna sredina. GRAS u ovoj viziji dobrog grada Sarajeva je samo jedan kotač”, istaknuo je.
Kao Vlada, naglasio je, su rekli da je najvažniji javni prevoz i uložit će koliko god treba novca da ga riješe.
“U razgovoru sa predstavnicima Sindikata, rekli su nam da im godinama nisu plaćeni doprinosi, penzionono, osiguranje PDV. Kako je moguće jer svi, koji imaju veze sa privatnim sektorom, dok ne platite, nema poslovanja. Neko je odlučio da najveći javni prijevoznik ne plaća ništa od ovoga. To je bila politička odluka. Politika je ubila GRAS”, naglasio je.
Ured za korupciju uradio je, rekao je Forto, kompletnu analizu od početka poslovanja da se utvrde sve nepravilnosti, te kako će u prvom periodu biti podneseno 30 krivičnih prijava.
“Veliki broj je koji su odgovorni za ovo stanje, ali najveći je broj radnika koji žele da rade, i pozivam one koje pošteno rade da prijave Uredu. I Ured će rado sve to spakovati i proširiti istragu, i krivične prijave“, naveo je Forto.
Elmedin Okerić, predsjedavajući Skupštine KS, istaknuo je da je problem GRAS-a dugogodišnji problem i toga su svjesni građani Sarajeva koji ga koriste.
“Vlada trojke je opredijeljena za javni interes i borbu protiv korupcije. Po prvi put se radi jedna ovakva analiza. Pozivam nadležne institucije da promptno djeluju i da kao prioritet uzmu predmet GRAS i da sve one koji su počinili nezakonitosti sankcionišu”, rekao je Okerić.
Adnan Šteta, ministar saobraćaja KS, kazao je da su 2019. zatekli preduzeće kojima su se dugovale plate, preduzeće koje nije imalo dovoljno vozila, nezadovoljne građane, nezadovoljne radnike…
“U 2019. smo sustigli zaostale plate GRAS-a. Zatekli smo tendere za minibuse, oni su nam najkritičniji i danas, padali su godinama. Pet godina su raspisivali, a nisu se završavali. Našli smo način i sredstva i kupili devet novih minibusa nakon 10 godina”, kazao je između ostalog ministar Šteta.
Čitavu press konferenciju pogledajte na videu ispod.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare