200 metara pruge iznad Komadinovog vrela još visi. Od sanacije ostale samo najave nadležnih, iako je struka detaljne prijedloge dostavila i saobraćaj je zapravo već mogao biti uspostavljen uz pomoć privremenog rješenja. Struka izgledno nije poslušana, a privreda gubi milione. Samim tim gubi i država, ali vladajućima interesi izgleda drugačiji.
Mjesec i po iznad Komadinovog vrela visi pruga, a na njoj i ispod nje kamenje. Onemogućen put ka Luci Ploče iz koje se 400 hiljada tona robe dnevno dopremalo za BiH. Kamioni i prevoz iz Bara, Solina, Rijeke, Kopra skuplji i do tri puta. A privremeni prijedlog rješenja davno dostavljen.
Kamenje koje je vodena bujica nanijela iskoristiti za izgradnju nasipa, postaviti drobilice za adekvatnu ugradnju, staviti šipove i grede.
Venera Simonović, Inžinjerska komora FBiH:
”Za nekih 10-ak dana i otprilike 300 hiljada konvertibilnih maraka osposobit pruga za dalji saobraćaj. Nismo naišli na neki odziv, na razumijevanje. Trebali smo sve ovo završit i postaviti na svoje mjesto i razmišljati o nekim budućim koracima kako to preduprijedit.”
No i danas situacija ista. Pozdravlja odluku izgradnje mosta, no smatra da je privremeno rješenje moglo uštediti i novac i vrijeme. Posebno zbog dnevnih gubitaka.
Admir Čavalić, zastupnik SBiH u PFBiH i ekonomista:
”Smanjivanje ekonomskog rasta, manja proizvodnja, manji promet znači više otkaza našim radnicima pogotovo u sektoru proizvodnje. Ovdje nije riječ o proizvodima finalne potrošnje građani federacije što koriste, oni imaju alternativne načine da se dopremi do njih dati proizvod ovdje je riječ o baznim inputima, o resursima potrebnim za nastavak proizvodnje. I to je za tržište poslovne potrošnje”.
A to tržište kaže Čavalić nema alternative. Skandaloznom ocjenjuje ležernost pristupa nadležnih ovom problemu. Najavama sanacije svjedočimo još od 5. oktobra, 16. Vlada donijela upute Autocestama i Željeznicama. A od tad pozivi na odgovornost, ostavke i smjene.
Edin Forto, ministar saobraćaja i komunikacija BiH:
”Odgovornost za ovo nosi direktor Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine. Tražim od Vlade Federacije da smijeni direktora Željeznica.”
Enis Džafić, direktor Željeznica FBiH:
”Konačna informacija i odluka od strane Vlade odnosno resornog ministarstva nije izašla na vidjelo na osnovu koje i mi čekamo odluku šta dalje da radimo.”
Nermin Nikšić, premijer FBiH:
”Do sad smo imali taj zaključak šta treba da se uradi, ali su se svi nekako ogradili traže još dodatno mišljenje. Tako da ćemo donijeti odluku u kojoj ćemo jasno precizirati da se odmah počne sa sanacijom.”
Haris Zahiragić, delegat u Domu naroda FBiH:
”40 dana od nesreće nisu ni pokušali, nisu ni očistili prugu, a naročito da je nisu renovirali.”
I tako jedni na druge. Sjednica Vlade rezervisana za novu podjelu nadležnsoti još nije zakazana, pruga u zraku, gubici se gomilaju, a vagoni prazni.
”Teretni vagoni Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine u potpunosti su prazni, iako su do trećeg oktobra ove godine dnevno prevozili 7 hiljada tona robe baš zbog toga privreda u Federaciji bilježi višemilionske gubitke.”
Tako bi GIKIL do kraja godine mogao izgubiti skoro 10 miliona maraka.
I dok je 900 radnih mjesta ugroženo, ali i rad oko 400 firmi koje ovise o GIKIL-u ugrožen radnici najavljuju posjetu Donjoj Jablanici, a direktor podnio ostavku.
Edin Delić, gradonačelnik Lukavca:
”GIKIL je i značajan faktor u GDP-u Bosne i Hercegovine u cjelini, možda i najveći izvor prihoda Željeznicama Federacije. GIKIL je jedna ozbiljna teška i velika priča. Mi ne vidimo od momenta podnošenja ostavke neku reakciju neke poteze nivoa vlasti koji bi trebali psotupati.”
Svakodnevne najave i prebacivanje odgovornosti jedino su o čemu slušamo već više od 40 dana. A federalni zastupnici o do sad urađenom, odnosno najavljenom, će tek 27. novembra.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare