Završnica je brojnih tradicionalnih predizbornih radova. Tako je od danas u Sarajevu moguće ići kroz kružni tok na devetoj transverzali kao i asfatiranom saobraćajnicom na Dobrinji. Problemom manjka parking mjesta niko se adekvatno ne bavi.
Vozači u Sarajevu svakodnevno pred izazovom: pronaći parking mjesto. Dnevna karta je 20 KM, dok sat vremena košta 2 KM, ponegdje i tri marke. I oni koji kupe mjesečnu parking kartu nemaju rezervisanu lokaciju, nego čekaju kao i drugi slobodno mjesto.
”Cijena za pravna lica je 150 KM u I zoni, a 75 KM u II zoni. Za stanare uličnih parkirališta cijena je 55 KM u I zoni i 35 KM u II zoni. Komercijalna povlaštena mjesečna parking karta košta 100 KM u I zoni, a 60 KM u II zoni”, navode iz KJKP Rad.
Velika parkirališta na obodima grada
Svima je jasno da je nedovoljan broj lokacija za parkiranje u glavnom gradu. Vrijedi istaći da KJKP Rad upravlja sa 1820 parking mjesta. Tu su i privatni parkinzi, dok se tokom dana mnogi odluče ostaviti vozilo u garažama tržnih centara.
”Definitivno ništa se ne radi po tom pitanju, najbolji je primjer ovaj lokalitet gdje je trebala biti garaža, pa se naprave neki sporovi… pa slučaj sa načelnikom Stari Grad umjesto da su stavljeni u funkciju oni su zatvoreni. Za javni parking ne znam cijene, ali za privatne su 3 KM po satu i to je zadovoljavajuće”, kažu nam građani.
Mirzet Sarajlić, sudski vještak saobraćajne struke smatra da se rješenje nalazi u tome da sagradimo velika parkirališta na obodima grada uz naravno razvoj javnog prevoza, koji je primjetan.
“Ljudi kada parkiraju kupe kartu za javni prevoz jer su se na obodu grada parkirali. Uz to povećati i cijene jer su male za glavni grad, dakle cijene treba povećati u užem gradskom području”, ističe on.
U međuvremenu broj vozila konstantno se povećava. Mnogo je onih, koji zbog nedostatka parking mjesta, ali i saobraćajne nekulture nepropisno parkiraju svoje vozilo. Time se prave zastoji, gužve i krše propisi.
”Nemamo dovoljno parkinga. Svugdje se parkiraju auta, ne može proći ni gradski prevoz. Nije to samo u jednom dijelu grada nego u svakom”, navodi jedan građanin.
”Mislim da su cijene preskupe za naše uslove, relativno sada ima parking mjesta. U gradu jedino nema, ali nemoguće je imati nove parking prostore”, ističe drugi.
Stambeni objekti nemaju dovoljno parking mjesta ispred zgrada
No, da li je rješenje rezervacija parking mjesta? U susjednoj državi, tačnije u Zagrebu, ide se u suprotnom smjeru: izvršit će se revizija rezervisanih lokacija. I u BiH pojedini primjeri pokazuju da takve rezervacije mjesta nisu rješenje.
”Naprimjer, Zenica je dala veliki broj rezervacija parking mjesta u svojim područjima i imamo tamo u dnevnom periodu da jedno auto zauzima dva mjesta. Kako? Tako što kada ode na posao zauzima jedno mjesto, a drugo mu je rezervisano kući koje ga čeka. U nedostatku parking mjesta, onda gužva bude još veća’‘, kaže Mirzet Sarajlić, sudski vještak saobraćajne struke.
Dodatan problem je što novi stambeni objekti nemaju dovoljno parking mjesta ispred zgrada, nego su njihovi parkinzi u garažama za čiju se kupovinu traže desetine hiljada maraka. I u drugim bh. gradovima slična situacija. Cijena godišnje karte u prvoj zoni u Banjaluci košta 1000 KM, dok je u drugoj zoni 600 KM. Slična situacija i u Mostaru. Tamo za godišnju kartu morate izdvojiti 900 KM, dok je sat parkiranja u I zoni 1,50 KM. Izgradnja garaža za parkiranje, odredba da pri izgradnji novih zgrada mora postojati i javni parking, kao i veća saobraćajna kultura – sve su to, navode upućeni, koraci ka rasterećenju saobraćaja.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare