Pruga i nakon 40 dana u zraku: Nadležni se optužuju, a firme gube desetine miliona KM

Vijesti 14. nov 202420:26 0 komentara
F.Z./N1

Na sanaciju pruge izgleda još će se čekati. Vanredno stanje je ukinuto, 200 metara pruge u zraku, a umjesto sastanaka i dogovora svjedočimo međusobnim optužbama nadležnih. Za to vrijeme privreda u milionskim gubicima.

Od Ostrošca do Grabovice bila su oštećena građevinska i elektroenergetska postrojenja. U roku 10 dana iz Željeznica popravili su sve osim visećeg dijela i oštećenja donjeg stroja. Sami kažu ne mogu, jer se mora raditi jedinstven projekat za cestu i prugu. Zato je Vlada FBiH još 16. oktobra donijela odluku da Autoceste obezbijede međunarodna sredstva, saniraju cestovne štete, a Željeznice polože šine. Skoro mjesec nakon – ništa.

“Kada se koriste sredstva međunarodnih institucija tada se zaključuju ugovori u skladu sa propisima koje propisuje ta kreditna institucija. Odluka od strane Vlade, odnosno, resornog ministarstva nije izašla na vidjelo i na osnovu koje i mi čekamo odluku šta dalje”, rekao je Enis Džafić, direktor Željeznica FBiH.

Čekanje Džafić pravda članovima 4 i 36 Zakona o Željeznicama prema kojima moraju poštovati akte Vlade, posebno u vanrednim situacijama. Iz Autocesta, kao ni iz federalnog ministarstva saobraćaja odgovora na svakodnevne upite o dogovoru i eventualnom početku sanacije već sedmicama u javnosti nema. Bez obzira na to državni ministar kao jedinog odgovornog vidi direktora Željeznica, a SDA-ov delegat premijera.

“Ovo graniči sa ludošću da 40 dana od tog dešavanja nema nikakvih rezultata, nikakvih obnova, nema mašina. Taj stepen neodgovornosti Nermina Nikšića i njegova potreba ili njegovo neimanje potrebe da dođe na Parlament da se javnosti, građanima medijima obrati tim povodom govori ustvari da vlast koja nije izabrana od naroda uopšte ne mari za narod”, mišljenja je Haris Zahiragić, delegat u Domu naroda FBiH (SDA).

╰┈➤ Pročitajte još >> Federalni zavod za geodeziju odgovorio na upit N1: Da li će život ponovo biti moguć u Donjoj Jablanici?

“Odgovornost za ovo nosi direktor Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine, koji nije poduzeo sve ono što mu zakon predviđa, a to je da uspostavi funkcionalnu infrastrukturu. Tražim od Vlade Federacije BiH da smijeni direktora Željeznica”, naveo je Edin Forto, ministar saobraćaja i komunikacija BiH.

Direktor ostavku neće podnijeti, a kaže Vlada ga može smijeniti ukoliko to smatra ispravnim. Dok neki krivce imenuju, drugi se ne oglašavaju. Premijer Federacije vidi više krivaca. Najavljuje za narednu sjednicu konkretnu raspodjelu dužnosti, iako je to već učinjeno, no kaže, mnogi su htjeli da se ograde.

“Cijeli niz je odgovornih i to ću naravno govoriti na sjednici Vlade u prisustvu svih njih. Tako da ćemo donijeti odluku u kojoj ćemo vrlo jasno precizirati da se odmah počne sa sanacijom”, precizirao je Nermin Nikšić, premijer BiH.

Sada postoji bojazan da ako finansiranje ne bude išlo putem međunarodnih kreditora, već to budu morale raditi Željeznice da će sve zbog Zakona o javnim nabavkama ići još sporije.

“Žalbeni rokovi, vrijeme provođenja tog postupka može trajati možda i pet – šest mjeseci do godinu. Mi kao organ moramo poštovati zakonsku proceduru i meni ne pada na pamet da kršim zakon”, ustvrdio je Džafić.

Dok se osim pitanja kada će viseći dio pruge biti osposobljen aktueliziralo pitanje i ko je kriv što se sa sanacijom uopšte nije ni počelo, brojne bosanskohercegovačke firme trpe milionske gubitke zbog čega su ugrožena i radna mjesta.

Tako bi GIKIL do kraja godine mogao izgubiti blizu 10 miliona KM. Brojne firme u direktnoj vezi s njima, ali i Željeznice, također. Alternativni pravci nađeni, ali firmama skuplji i tri puta. Roba stoji duže u Luci Ploče. Prijevoz iz Bara, Rijeke, Kopra ili Solina mnogo skuplji. Prijevoz kamionima također. Najave nadležnih i dalje jedina konstanta kao i međusobno optuživanje, a pruga sa kamenjem na njoj koje nikada nije sklonjeno visi već 40 dana.

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!