Do svečanog otvaranja puta između Tuzle i Sarajeva ostalo je mnogo vremena. Pravog autoputa kakav treba da povezuje dva velika grada. Aktuelni put je mučan put.
Mic po mic za kamionima. Sudbina je to svih vozača koji idu ovim putem. Često zakrpljenim, često uskim, sa mnogo krivina. Preticanje je opasno, dobrim dijelom puta nedozvoljeno. Nerijetko su u toku radovi na sanaciji propalog dijela ceste.
Ovaj put povezuje glavni grad i najmnogoljudniji kanton. Iako je udaljenost Sarajeva i Tuzle 120 km, većini vozača zbog ovakvog puta potrebna su skoro 2,5 sati.
Put pun krivina, suženja i rupa
Kvalitet puta ne ukazuje na ogromnu važnost koju ima. Osim što povezuje Kanton Sarajevo i Tuzlanski kanton, važan je i za ZDK zbog Olova. Loša cesta utiče i na privredni razvoj pa se, kažu ekonomisti, smanjuje ekonomska potentnost cijele Federacije. Osim finansijskog, tu su i brojni drugi negativni efekti.
“Radim u Domu zdravlja i svakodnevno idem za Sarajevo. Put je katastrofa. Brza cesta bi nam dobro došla evo govorim iz perspektive svog posla brže bi pacijenti stizali do odredišta, kliničkog centra”, kazao je Asim Zukić, predsjednik MZ Dolovi-Bakići.
Kada padne snijeg saobraćajni kolaps je neminovan.
“To su veliki zastoji, mislim da bi se i ovo trebalo riješiti. Ovdje su veliki problemi kada je zima, zastoji. Kamiona je masu na putu, mnogo saobraćaja”, dodaje Zukić.
Brza cesta daleki je san. Iako je nada postojala prošle godine nakon informacije da je za izradu idejnog projekta izdvojeno 4,5 miliona KM iz federalnog budžeta, sve se to, čini se, u ovoj godini izjalovilo.
“Ta stavka je ostala u federalnom budžetu za 2024. godinu, ali sa iznosom 0 KM. Neki predstavnici ministarstva su sugerisali da će se sredstva rasporediti tokom godine. Sada vidimo da to neće biti tako vjerovatno do 2030. godine”, kazao je Admir Čavalić, zastupnik u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH.
Nada koja tinja dvije decenije
Iz federalnog ministarstva kažu da je usvajanjem amandmana o izdvajanju sredstava došlo do neusklađenosti Odluke i Budžeta zbog intervencije u tekstu, te da nakon ispravke neusklađenosti nije bilo moguće utrošiti novac jer je tada budžetska godina već bila završena. Ističu i da takva brza cesta nije predviđena u strategiji Federacije.
“Ista sredstva će se utrošiti na izgradnju drugih dionica puteva prije svega u HNK i nekim drugim kantonima. Ovo nije dobro, ovo nije dobra poruka građanima TK. Vrijedi insistira na navedenom”, ističe Čavalić.
U isto vrijeme premijer Tuzlanskog kantona kaže da nije iznenađen, te da nije očekivao realizaciju jer se, smatra, radi o individualnoj inicijativi koje nikada ne daju rezultate. Najavljuje opsežne aktivnosti.
“Nažalost, nismo imali nikakve sastanke sa predstavnicima federalnog nivoa vlasti, sa onima koji su odgovorni za ovu temu u posljednjih više od godinu dana. Mi ćemo sa TK nastojati da kroz ovakve inicijative, zajedničke inicijative, koje ćemo u narednim danima i sedmicama pokušati okupiti i nastojati ćemo da izvršimo pritisak da se ozbiljnije pristupi rješavanju putne infrastrukture”, kazao je Irfan Halilagić, premijer TK.
Dio puta se ipak poboljšava. Mašine su na terenu. Postavlja se zaštitna ograda. Proširuje se put do Nišićke visoravni. Jedan dio je već urađen.
“Svaki metar puta je zlatan i treba ga uraditi. Međutim, vidite sve… ne znam. Valjda će neko doći i ovo regulisati. Nadamo se”, kazao je Asif Sivac.
Nada koja tinja dvije decenije. I treća traka na jednom dijelu puta mnogo će značiti, pa se građani nadaju da je to prva naznaka brze ceste.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare