Od 78 opasnih mjesta na putevima Republike Srpske gdje su u proteklom periodu izgubljeni brojni životi, preduzeće “Putevi RS” je za njih 12 izradilo plan sanacije, a prema riječima saobraćajnih stručnjaka prioritet bi trebalo da budu lokacije Tutnjevac i Ljubogošta.
Na takozvanim “crnim tačkama”, kažu stručnjaci, uglavnom nema zaštitnih ograda, put nije proširen, a na nekima nedostaju čak i upozorenja kako bi vozači bili upozoreni na opasnost i kako bi otvorili četvoro očiju, piše Srpskainfo.
Prema riječima portparolke “Putevi RS” Natalije Kostrešević sa sanacijom 12 najopasnijih mjesta, za koje je urađena projektna dokumentacija, krenuće se nakon što ovo preduzeće obezbijedi finansijska sredstava koja su neophodna za realizaciju projekata.
“Do sada je izvršena trajna sanacija opasnih mjesta, između ostalog, na magistralnom putu Banjalučka pijaca – Rebrovac – Čelinac, zatim na magistralnom putu Klašnice dva – Šargovac u mjestu Glamočani, na ukrštanju u mjestu Gornja Vijaka”, kazala je Kostrešev.
Dodala je da od tih identifikovanih opasnih mjesta, njih 47 obilježeno dodatnom saobraćajnom signalizacijom, takozvanom “žutom tablom”.
Vršilac dužnosti zamjenika direktora Agencije za bezbjednost saobraćaja RS Milija Radović za “Glas Srpske” je istakao da loša putna infrastruktura i nedostatak svijesti o važnosti poštovanja propisanih mjera dodatno uzrokuju nesreće koje gotovo svakog dana odnose živote.
“Krivine Tutnjevac, koja se nalazi na putu Banjaluka – Prnjavor, Piljagići, na dionici Prijedor – Banjaluka i Ljubogošta kod Pala su mjesta na kojima iz godine u godinu strada najviše učesnika u saobraćaju zbog čega bi te dionice trebalo prve da se nađu na spisku za sanaciju”, kazao je Radović.
Dodao je da je u prva dva mjeseca ove godine na putevima u RS poginulo deset lica, što je nešto manje u odnosu na isti period lani. Februar ove godine je, istakao je on, bio jako težak, jer je tokom tog mjeseca na putevima Republike Srpske poginulo čak osam lica.
“Trebalo bi da svi mnogo više radimo na tome da se ove brojke u budućnosti smanje. Od malih nogu treba da se krene sa prevencijom i edukacijom. Posebno pažnju moramo posvetiti mladima od 17, 18 i 19 godina koje ponese adrenalin i potreba za dokazivanjem u saobraćaju”, kazao je Radović.
Dodao je da u saobraćaj ne treba ulaziti sa strahom, ali mora sa sviješću da vožnja sa sobom nosi opasnosti ako se ne pridržavamo saobraćajnih pravila. Da bi bezbjednost u saobraćaju bila što veća, treba mnogo više novca da se uloži.
“Tako što bismo u novinama, na portalima i televizijama, pa i društvenim mrežama svakodnevno emitovali upozorenja za pojas, brzinu kretanja”, rekao je Radović i dodao da je dobar primjer kampanja “Kad se život preokrene”.
Podaci Ministarstva unutrašnjih poslova RS govore da se u januaru i februaru ove godine dogodilo 1.465 saobraćajnih nezgoda. Najčešće greške koje su uticale na nastanak saobraćajnih nezgoda tokom protekla dva mjeseca, prema podacima MUP-a, su neprilagođena i nepropisna brzina kretanja vozila, te nedržanje odstojanja, dok se najveći broj saobraćajnih nezgoda već godinama događa u ulicama u naselju i na magistralnom putu.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad