Rekordan budžet u Kantonu Sarajevo - kome je namijenjen?

author
N1 BiH
09. apr. 2025. 18:28
Elvedin Okerić
N1 | N1

Rekordan budžet Kantona Sarajevo za 2025. godinu, vrijedan 1,88 milijardi KM, trebao je predstavljati stub finansijske stabilnosti i socijalne odgovornosti. No, kako vrijeme odmiče, sve je više otvorenih pitanja – i sve manje konkretnih odgovora. Predsjedavajući Skupštine Kantona Sarajevo Elvedin Okerić u emisiji Dan uživo govorio je o budžetu Kantona Sarajevo, načinu njegovog donošenja, odgovornosti za trošenje javnog novca i principima transparentnosti koje, kako kaže, mora poštovati svaka vlast. Poseban akcenat je stavio na to da novac iz budžeta pripada građanima, a ne političarima, te da svaka utrošena marka mora biti opravdana i usmjerena ka općem dobru.

Kanton Sarajevo dobio je do sada rekordan budžet od 1,88 milijardi KM.

Iako je 400 miliona veći, novca nema dovoljno za porodiljske naknade. Infrastrukturni projekti iz oblasti saobraćaja se baziraju na novim tramvajskim i trolejbuskim linijama, dok se više i ne spominje Prva transverzala i rasterećenje saobraćaja u glavnom gradu.

Porodiljske naknade: Umanjene u tišini


Iako se aktuelna vlast još uvijek poziva na vlastitu odluku iz 2021. godine kojom su uvedene jedinstvene porodiljske naknade od 1.000 KM, najnovija odluka o njihovom smanjenju (s ranijih 1.261 KM) pokrenula je val nezadovoljstva. Predsjedavajući Skupštine KS Elvedin Okerić tvrdi da se "postignuti standardi neće zapostaviti", ali je istovremeno poručio da će se ubuduće iznos određivati "u skladu sa koeficijentom i finansijskim mogućnostima".

"Intencija 2021. godine je bila da svaka majka porodilja dobije 1.000 konvertibilnih maraka. Zbog povećanja prosječne plate povećavala se ta naknada da je izašla na 1.261 marku. Vlada Kantona Sarajevo zajedno sa Skupštinom je promijenila zakon gdje smo zavarili ovaj zakonski iznos na 1.000 konvertibilnih maraka, a Vlada će u skladu sa finansijskim mogućnostima ,koeficijentom povećavati i gledat ćemo da zadržimo postignute standarde. Ne možemo obećavati, govoriti da ćemo nešto davati što nema. To onda ulazi u sferu laži, mi ne lažemo, nećemo da govorimo o ovim neistinitim stvarima građanima. Želimo da nas vežu za naše obećanja koja možemo ispoštovati. I uložit ćemo naravno napore da pokušamo da koeficijentom vlade da zadržimo ovaj postignuti standard. Kada smo se opredijelili 2021. godine nakon 25 godina i stavili pronatalitetne politike u fokus, zašto bi sad neko sumnjao u nas", pojašnjava Okerić.

Sigurnost pod znakom pitanja


Za sektor sigurnosti budžet je smanjen: iz opozicije upozoravaju da je iznos za opremu policajaca pao sa 6,5 miliona na 2,7 miliona KM. Okerić ovo priznaje, objašnjavajući da je riječ o "tehničkoj grešci" koja je kasnije "ispravljena". No, u fokusu je sada 40 miliona KM namijenjenih nabavci jednog helikoptera, što se opravdava njegovom "višenamjenskom ulogom" – od sigurnosti do spašavanja.

Kritike da se za taj iznos moglo nabaviti više helikoptera, kao što je to učinila Republika Srpska, Okerić je odbacio kao "poređenje Lade i Mercedesa", ostavivši javnosti da sama procijeni koliku i kakvu sigurnost dobija za 40 miliona.

"Kanton Sarajevo zaslužuje višenamjenski savremeni helikopter koji će se koristiti za potrebe Ministarstva unutrašnjih poslova, ali isto tako i za spašavanje života i imovine građana, ne samo Kantona Sarajevo, već i Bosne i Hercegovine. Sramota je da jedan od kantona nema takav helikopter", dodaje.

Saobraćaj: Trolejbusi umjesto Prve transverzale


Infrastrukturni projekti svode se na obnovu tramvajske pruge i povratak trolejbusa u Vogošću, dok je jedna od ključnih saobraćajnih arterija – Prva transverzala – gotovo nestala iz diskusije. Iako je riječ o projektu od vitalnog značaja za rasterećenje gradskog saobraćaja, vlast se više fokusira na "vidljive rezultate" – poput tramvaja i trolejbusa.

"Sredstva za Prvu transverzalu se nalaze u kreditnim zaduženjima Kantona Sarajevo i ta stavka o stotinu konvertibilnih maraka također je stavka samo da bi omogućila Vladi Kantona Sarajevo kada se odluče i naprave procjenu da treba da na tom dijelu formalno-pravno provedu proceduru, implementaciju tih sredstava, mogu i preraspodijeliti i naravno krenuti u implementaciju. Ono što je Ministarstvo saobraćaja, Vlada Kantona Sarajevo odlučila da, zbog imovinsko-pravnih odnosa koji nisu riješeni, otežava im put implementacije tih sredstava, pa su se opredijelili na probijanje ovoga tunela na Kobiljoj glavi", ističe Okerić.

Kada je riječ o zaduživanju kantona, Okerić je istakao da je KS zadužen u skladu sa Zakonom o dugu, ali nije ponudio precizne podatke o ukupnom iznosu zaduženja. Opozicija upozorava da bi se ovaj budžet mogao pretvoriti u teret za naredne generacije, dok vladajući uporno ističu da su "sredstva stigla do građana" – iako porodilje, policajci i pacijenti u zdravstvenom sistemu možda misle drugačije.

Opširnije u video prilogu:


┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje

Više tema kao što je ova?

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama