Rješenje za čist zrak u Sarajevu čekat će se godinama, a do tada nosimo maske?

Vijesti 21. dec 202322:13 0 komentara
N1

Sarajevo i danas čvrsto drži prvo mjesto u svijetu po zagađenju zraka. Iako se čini da je situacija bolja, jer je iza nas sunčan dan- prijetnja je ostala. Izuzetno su visoke količine zagađujućih čestica koje ugrožavaju zdravlje i živote građana. Iz godine u godinu ponavljaju se upozorenja, savjeti i kratkoročne mjere, dok one dugoročne -predugo čekamo. I još ćemo.

Uspjelo se danas sunce probiti kroz gustu maglu, a vjetar donekle rastjerati sarajevski smog. Reklo bi se da se lakše diše, ali daleko je to od istine.

Nošenje zaštitinih maski, izbjegavanje boravka vani, to je osnovna preporuka kako ljekara tako i nadležnih u KS, dok traje epizoda Uzbuna. No, čini se da građani Sarajeva i ne shvataju ova upozorenja previše ozbiljno, s obzirom da su prve zrake sunca izmamile veliki broj šetača.

Izvode se i građevinski radovi. No, prijetnja je i dalje tu. Tek su rijetki sa maskama.

“Osjetim. Ali je malo lakše.”

“Čim nema smoga lakše je.”

“Ja ne izlazim puno, danas nije loše pa sam izašao.”

“Kao što vidite maska. Nju nosim već od jeseni i uredu je. Smeta li vam ovaj zrak? Ko je duže u Sarajevu i naučio je,… ali smeta…”

A kako i ne bi, kada koncentracija zagađujućih čestica premašuje 200 mikrograma po metru kubnom, što nas danima drži u samom svjetskom vrhu po zagađenosti. Provode se interventne mjere, ali one su samo gašenje požara, svjesni su toga i u kantonalnoj vladi. Mjere su to koje su na snazi i u evropskim gradovima, dodaju, te pojašnjavaju šta je rađeno prethodne noći.

“Mokri postupak. Taj mokri postupak znači da se glavne saobraćajnice tretiraju otopinom, ta otopina ima svojstvo obranja čestica i ta hidroskopna svojstva što znači upijanja i obaranja, kako ove čestice, kako bi se one spuštale iz zraka i nakon toga ide čišćenje. REZ TO ima efeka sigurno u toku dana, i kako određene studije govore da može između 5-10 posto uticati na smanjenje zagađenja i emisija”, kaže Zijada Krvavac- Centar za upravljanje kvalitetom zraka, Vlada KS.

No, sve ovo, uz zabranu vožnje vozila sa motorima ispod norme EURO 3, privremenog zaustavljanja ili svođenje na mininmum tehnoloških procesa, te povećanje kapaciteta javnog gradskog prevoza- kratkog je daha. Nedostaju nam sistemska rješenja.

“Mi zaista moramo rješavati sistem, dimnjak po dimnjak, auspuh po auspuh, ali tu se ništa ne dešava. Kod nas je rješenje, hajmo potrošiti još nekoliko stotina miliona da napravimo još neku brzu cestu da dovedemo još auta u grad. Nažalost ne misle. Ako se želimo riješiti zagađenja moramo šta god da radimo voditi računa o zagađenju. Ako se izdaje neka dozvola za neki ugostiteljski objekat, ako će praviti dim taj dim mora biti regulisan. Ako pravite novu zgradu, ta zgrada ne smije praviti dodatno zagađenje. Itekako je moguće, ali rješavanje ovog problema mora biti dio svega što naše vlasti čine, ali to nije slučaj”, kaže Anes Podić- Udruženje “Eko akcija”.

Iz Vlade KS najavljuju strategiju ograničenja korištenja uglja i čvrstog goriva koja treba da obuhvati oko dvadeset hiljada ložišta u KS, što je polovina postojećih.

“U zonama gdje su najviše koncentrisana individualna ložišta, tu će se primjenjivati mjere,koje se tiču zamjene sistema grijanja, energenata, utopljavanja objekata i intenzivirat će se početkom naredne godine, jer kanton je na putu ovog kreditnog zaduženja kod Svjetske banke, tako da će se, iako smo mi i dosad provodili takve projekte, oni će se omasoviti i u svakom slučaju se ti efekti mogu očekivati”, kaže Zijada Krvavac-.

Vjerovatno tek u narednoj deceniji. Za to vrijeme svi moramo dati svoj doprinos, poštujući kratkoročne mjere koje su na snazi, jer podaci od tri i po do pet hiljada života koje izgubimo godišnje od posljedica zagađenja, odavno zvone za uzbunu.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Pročitajte više

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!