Stotine građana i danas su u redovima ispred filijala Sberbanke u Republici Srpskoj. Većina ih želi podići depozite iz banke koja je u postupku restrukturisanja, tj. preuzimanja od strane Vlade Republike Srpske.
Iz Agencije za bankarstvo RS pozivaju građane da vjeruju institucijama, jer kako kaže v.d. Direktora Srđan Šuput banka u narednih 48 časova radi u izmijenjenom režimu.
Direktor Sberbanke Aleksandar Kesić na konferenciji za novinare u Banjaluci poručio je da rade danonoćno, kako bi proces transformacije banke bio uspješno završen. Izvinuo se javnosti jer nisu adekvatno iskomunicirali u vezi svega.
“U petak se desio povećan zahtjev za isplatama depozita stanovništva. Znali smo da će određene informacije koje se dešavaju uticati na raspoloženje i povjerenje građana, ali nismo znali u kojoj mjeri. Posebno se to dešavalo na portalima, spominjanje famoznog swifta, dočekalo nas je sve u ponedjelak. Pojavila se informcija oko Sber u Austriji, sestrinskih banaka u Hrvatskoj, Češkoj, Mađarskoj, informacija o swiftu, kao i svaka informacija koja je oko 90% tačna, ta je informacija prouzrokovala značajnu zabrinutost koja je juče eruptirala. Dočekala nas je ogromna količina zahtjeva za isplatu novca.”
Kesić priča kako je i Evropska centralna banka reagovala za Sberbanke u zemljama EU.
“Nama su se juče pojavila dva problema, a onda i treći”, dodaje.
Prvi je, kaže problem vlasnika, potom informacije oko sankcija i problemi u inostranom platnom prometu, te treći strahovita navala građana za isplatu novca.
MK grupa ranije je namjeravala kupiti Sberbanke, ali taj ugovor iz novembra 2021. nije mogao biti završen do septembra ove godine, kažu u banci.
“Noćas cijelu noć smo se bavili akutnim problemom, zbog kojeg ste i vi ovdje, jesmo li sigurni, imamo li para. Ja volim pričati u brojevima, da svako razumije. Ukupni depoziti građana koji stoje ispred naših filijala danas, depoziti po viđenju plate, štednja, su jutros iznosili 270 miliona KM.
Naše stanje zaključno sa sutrašnjim danom, tj. u četvrtak otvaramo, je 320 miliona KM u gotovini. Mi možemo isplatiti sve i dinar štednje i tekućih računa građana BIH. Ne treba nam niko, imamo kapacitete. Nismo tražili nikakave intervencije. Tražili smo dajte nam podršku da nismo sami. Računali smo i izračunali ta dva broja koja smo vam rekli”.
Agencija za bankarstvo RS je donijela odluku o tzv. restrukturi.
“Punjenje svih bankomata zahtijeva vrijeme. Prvu isporuku smo dobili u 9-10 sati, pa je došla druga, treća, četvrta, peta, ljudi to transportuju, pune bankomate”… Hrvatska je donijela odluku jedna prosječna plata za dva dana, mi smo rekli dajemo 3000 KM. Dajte nam samo da organizuemo keš, u četvrtak, petak ćemo sve ispoštovati…
Dvadeset godina radimo, sad smo Sber, bili smo Volksbank, prije Zepter, imamo 145 000 klijenata”.
Nedostojanstveno smo doveli ljude u situaciju da stoje na kiši, kaže direktor Sberbanka Kesić, te uvjerava:
“Ništa se neće desiti oboj banci, možemo izgubiti dio portfolija. Godinu smo završili sa 18 miliona KM dobiti, sa februarom smo prebacili plan. Ovo nije problem loše banke, već narušenog povjerenja i krize likvijnosti. Da se nije desila panika, to niko ne bi osjetio”. Ni jedna marka ovih ljudi nije ugrožena, niti će biti”, zaključuje.
Nakon jučerašnje konferencije za medije u Vladi RS, ponovili smo pitanje, ko je vlasnik Sberbanke BL, kako će Rusima (ili kome već) biti isplaćen novac, te da li je ovo (preuzimanje od strane Vlade) privremeno, ili konačno rješenje?
Zakon dozvoljava formiranje takozvane banke koja će preuzeti akcije, odgovara Kesić.
“U zadnja 24 sata mi imamo nekoliko ponuda. O tome ćete biti obaviješteni, pregovori su u toku. To Agencija rješava. Biće završeno i adekvatno bez ikakvih problema.
Mi danas da bismo nastavili raditi mi nemamo pluća. Ponašamo se kao da je subota i nedjelja”, kaže Kesić referirajući se da je dnevni limit isplata u ova dva dana po 1000 dnevno, dio na bankomatu, dio na šalteru. Također objašnjava da vikendom ne radi elektronsko bankarstvo i odliv velikih transakcija.
Iz Sber banke su klijente ranije obavijestili da će i dalje isplaćivati gotovinu u iznosu do 1.000 KM u toku radnog vremena te da se za veće iznose moraju podnijeti zahtjevi.
“Zahtjev za isplatu iznosa preko 1.000 KM će se primati u poslovnicama, a realizovati u periodu od 48 do 72 sata, o čemu će klijenti biti obaviješteni putem telefona”, navodi se u obavještenju Sberbanke.
Inače, neki bankomati Sberbanke u Banjaluci danas nisu bili u funkciji, te su se mnogi građani vratili bez svog novca. S druge strane, ne radi elektronsko bankarstvo ima probleme, ali kartično plaćanje je u funkciji i radi neometano.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!