Nove aviolinije iz Sarajeva, Šćuric: Priliv novca turista i dijaspore biće 20 puta veći

N1

Na Aerodrom Sarajevo dolaze dva velika avioprevoznika Ryanair i Wizz Air, a otvaraju se nove linije za Italiju, Veliku Britaniju, Njemačku, Švedsku, Belgiju, Tursku i druge zemlje. Alen Šćuric, stručnjak za civilno vazduhoplovstvo, za Novi dan je analizirao benefite koje novi letovi za države Zapadne Evrope donose građanima Bosne i Hercegovine.

Na početku razgovora, Šćuric podsjeća na to koliko je Aerodromu u Sarajevu bilo teško prilagoditi se novim okolnostima, nakon što je niskobudžetna aviokompanija Wizz air napustila sarajevsko tržište. Podsjećamo, tri od pet avioprevoznika, koji su se javili na javni poziv za otvaranje novih linija sa Međunarodnog aerodroma Sarajevo uz subvenciju, ispunila su navedene uslove, objavila je Komisija za stručnu ocjenu prijava. Novčana sredstva obezbijeđena su uz pomoć Vlade Kantona Sarajevo,  što je otvorilo put novim linijama – Wizz aira, Ryanaira i SunExpressa. Ovo je veoma važno za Sarajevo jer je većina letova orjentisana prema Zapadnoj Evropi, pojašnjava Šćuric.

“Ryanair je najveća kompanija u Evropi, 60% je veća od drugoplasirane Lufthanse i to je jedina kompanija u Evropi koja svojim imenom akumulira putnike. Dakle, putnici su naučili letjeti Ryanairom, to je ogromna stvar za Sarajevo”,  ocjenjuje Šćuric.

Sarajevo je time napravilo ogroman iskorak, navodi dalje, pojašnjavajući da se radi, otprilike, o 200 hiljada putnika, koje će Sarajevo u godini dana dobiti od ovih prevoznika. Osim toga, sarajevski aerodrom, kako navodi,  planira u narednom periodu pokušati dovesti kompaniju koja će pokriti letove za Skandinaviju, čime bi dobio veoma respektabilan broj letova.

Model subvencionisanja je, kaže, odličan, ako nakon toga ove kompanije postanu samoodržive, a novac za subvencije preusmjeri na druge potencijalne aviokompanije, no da li će i Sarajevo  uspjeti, rano je kaže, ocijeniti.

“Vidimo da se u Zadru Ryanair finansira već 10 godina, nikako da se makne s finansija i neće se maknuti. Da li će Sarajevo nakon tri godine uspjeti da ove linije postanu samoodržive, eventualno, ne zna se, ali čak da se te linije finansiraju i duže od tog planiranog perioda, to je dobro za lokalnu zajednicu zbog mogućnosti dolaska velikog broja turista, ili dijaspore koja donosi novac”, stava je Šćuric.

To su, navodi, do 20 puta veći iznosi od iznosa same subvencije, u čemu će profitirati lokalna zajednica, kako kroz poreze i turističke takse, tako i kroz novac koji se preliva u druge segmente poslovanja, kao što su hoteli i restorani, trgovine i slično, zaključuje za N1 Šćuric.

Podsjećamo, neki avioprevoznici već su najavili nove linije za Sarajevo za sljedeću godinu, uključujući Pegasus Airlines iz Antalye i Air Arabia iz Sharjaha, s tim da je drugi obnovljen nakon gotovo dvije godine. Na temelju indirektnih saobraćajnih tokova, Ankara je najprometnija neopslužena ruta Sarajevskog Aerodroma u Evropi (uključujući Tursku). Slijede Amsterdam, Pariz, Bruxelles, Adana, Prag, Milano, Trabzon i Barcelona.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Pročitajte više

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare