Ministrica za odgoj i obrazovanja Kantona Sarajevo Naida Hota Muminović predložila je da školski čas u Sarajevu bude skraćen na 40 minuta, umjesto dosadašnjih 45. To je obrazloženo potrebom za reformskim procesima u obrazovanju u KS, u skladu sa razvijenim sistemima.
Šta misle o ovom prijedlogu, anketirani su i nastavnici, sindikati, Zajednica srednjih škola, Udruženje direktora osnovnih škola, Vijeće roditelja Kantona Sarajevo, i Odsijeci za pedagogiju, odnosno psihologiju na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu.
Dok se na prikupljanje odgovora čeka, neki stavovi već su jasni.
“Na dopis koji smo dobili iz ministarstva, u vezi ove ideje, mi smo odgovorili i naš stav je kategoričan. Ne. Mi kažemo da je ovo nešto što pokazuje da ministarstvo ne želi da provodi suštinske reforme. Ovo je kozmetika. Mi ne tražimo kvazi reforme, tražimo suštinske”, kaže predsjednik Sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja KS.
Stava je da kada budu izmijenjeni nastavni planovi i programi, kada bude uvedena kurikularna reforma, te kada budu postojali uslovi za provođenje kurikularne reforme u školama, onda se može govoriti i o trajanju časa.
“Neka ministrica malo pogleda u naprednim sistemima Skandinavije, da časovi mogu trajati do 120 minuta. Mogu i kraće. To je stvar autonomije nastavnika i da uopšte trajanje časa ne bi trebalo da bude u zakonu, nego da bude propisano koncepcijama strategijama i kurikularnim dokumentima, kaže Sivro.
Prijedlogom nisu oduševljeni ni pojedini učitelji, kaže Sanela Musić, nastavnik razredne nastave.
“Moj stav je da se časovi ne trebaju skraćivati. Vjerujte, mnogo mojih kolega i kolegica se ne slaže s tim. Zato što mi u postavci svog časa imamo uvodni dio koji nam traje pet do sedam minuta, znači, jedan od ta dva dijela bio bi uskraćen za djecu. A hajde, ako je tih pet minuta sporno, a nije sporno, da pretvorimo u to da dobijemo, da razgovaramo, da svaki dan pričamo sa djecom. Tih pet minuta ako ministarstvo želi bilo šta da izmijeni, da da u obavezu da se razgovara sa djecom i da se to zabilježi. Ili, ako se iz glavnog dijela izbaci pet minuta. To puno znači”, kaže Musić.
Dodaje da je ovo posebno važno učiteljima.
“Prići djeci, razgovarati s njima, pregledati ono što su napisali. Djeca vole da provode vrijeme sa učiteljima. I mi volimo da provodimo vrijeme s njima. To nam je jako bitno. Produžiti čas, mi kao učitelji, nastavnici, možemo to raditi. Mi čas prekinemo ako vidimo da su djeca jako umorna. Kad je vrijeme otpjevamo pjesmicu, poigramo se s njima, nastavimo raditi. Idemo u korist djece u svakom trenutku”, zaključuje Musić.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare