Za sistemskim rješenjima mora se tragati - prvi pokušaj danas u Mostaru. Federalna ministrica obrazovanja i nauke razgovarala je sa resornim ministri u sedam kantona. Donijeli su zaključke o sigurnosnoj situaciji u školama na području Federacije, koji bi se trebali implementirati od 1. septembra ove godine.
Kraj je školske godine. Nastavno osoblje završava statističe podatke – koliko je odličnih, vrlodobrih, dobrih učenika… Ipak, umjesto ovim mnogo bolje bi kažu bilo posvetiti se nekim drugim istraživanjima.
“Koliko ima empatične djece, koliko ima djece koja su humana, koliko ima djece koja su bolesna, koliko ima djece kojima je potrebna posebna vrsta podrške i brige , e to je nešto što je budućnost i o čemu trebamo govoriti”, kazala je direktorica IV O.Š. Mostar Seada Kušturić.
Empatija je, smatra mnogo važnija životna lekcija koja će učenike odvesti dalje nego brojevi i formule, zbog čega bi predmet „Empatija“ dobro došao kao obavezan školski predmet u kojem bi učenici učili o iskrenosti, velikodušnosti, saosjećanju i svim drugim osobinama koje bi doprinijele u izgradnji odnosa i sprečavanju vršnjačkog i svakog drugog oblika nasilja. S druge strane, pedagozi i psiholozi, trebali bi pomno pratiti i analizirati napredovanje i ponašanje učenika s ciljem prevencije narušavanja njihovog mentalnog zdravlja.
“Kod nas se odlazak kod pedagoga i psihologa doživljava kao neka kaznena mjera i kao neki dokaz da nisu normalni, a niko ne želi imati takvu etiketu”, rekao je Marko Romić, psiholog.
Ipak ovaj kanton prethodnih godina pratila je etiketa velikog broja škola bez ijednog psihologa.
Četvrta osnovna škola u Mostaru ima 570 učenika i po jednog pedagoga i psihologa, iako su potrebe za stručnim kadrom daleko veće.
“Njih je velik broj, trudimo se stići koliko god možemo, posvetiti se svakom od učenika, ali unatoč tome bio bi poželjan veći broj stručnih saradnika”, rekla je pedagogica Aida Tucaković.
Kreiranje programa zapošljavanja pedagoga, psihologa i socijalnih radnika jedan je od zaključaka sastanka kojeg je organizovala federalna ministrica obrazovanja sa kantonalnim ministrima. Također , zaključci su da se hitno formira Interesorni stručni tim koji će pripremiti plan prevencije nasilja, da ministarstva razviju jasne politike protiv nasilja u školama, kao i da politike obuhvate stroge sankcije za nasilnike.
Iz škola upozoravaju da bi u saradnji sa policijom i sigurnosnim agencijama trebalo poraditi i na sistemima zaštite.
Opširnije u prilogu Đenane Kaminić Puce.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!