Tajni ugovor za prugu ne postoji, samo dio ugovora nije dostupan javnosti, izjavio je ministar saobraćaja KS Adnan Šteta, govoreći o 40 miliona KM vrijednom ugovoru za rekonstrukciju tramvajskih šina u Sarajevu, potpisanim sa kineskom kompanijom, povezanom sa, prema istraživanju BIRN-a, nizom nesreća u ranijim projektima, koje su dovele do povrede ili pogibije radnika.
Radovi na rekonstrukciji pruge u Sarajevu su u toku. Trenutno je, prema riječima ministra Štete, angažovano 118 radnika i 38 mašina, manje nego prije dvije sedmice, kada je, kako je u programu N1 izjavio premijer Forto, bilo 190 radnika. “Ne krijem ništa, nemam tajni, niti mi pada na pamet da na ovako odgovornoj poziciji potpisujem bilo šta tajno”, izjavio je ministar saobraćaja KS Adnan Šteta.
“Ne koristimo izraz tajni ugovor, nikada niko iz Vlade Kantona Sarajevo, Ministarstva saobraćaja, nismo i nisam spomenuo bilo kakav tajni ugovor. Takvi ugovori ne postoje. Svi su javni, ali jedan dio ugovora nije dostupan javnosti što je u skladu sa našim zakonima kao u BiH tako i u regiji. Sve ugovore o zajmu potpisala je država BiH sa EBRD-om”, naveo je ministar Šteta.
Pruga će biti završena do kraja avgusta, rekao je Šteta, i odgovorio na pitanje da li će dati ostavku ukoliko rok ne bude ispoštovan.
“Ako se ispostavi da ne radim dobro ili da ne završavam stvari koje građani očekuju od mene, ja ću sam otići, ne treba meni niko reći da idem”, precizirao je Šteta.
Problemom netransparentnosti ugovora sa kineskom kompanijom, aktivno su se posljednjih mjeseci bavili novinari BIRN-a.
“Ono što smo pronašli i što je zapravo bio razlog traženja ugovora jeste niz problema koje je ta firma prouzrokovala u insotranstvu, prvenstveno u Africi i Aziji, i njene sestrinske kompanije koje su takođe pravile probleme različitih vrsta, od Poljske do Afrike. Krek 10 je učestvovao u gradnji mosta u Keniji. Jedan segment mosta je srušen samo nekoliko dana nakon što je gradilište posjetio predsjednik države. Krek 10 je imala nekoliko incidenata u Kini koji su kao rezultat imali pogibiju radnika. Njene sestrinske kompanije su bile kažnjene od Svjetske banke jer su falsificirale dokumente, u tenderima čiji je novac osigurala svjetska banka”, objasio je novinar BIRN-a Irvin Pekmez.
Pitanja o spornim podacima ministru su postavljena i danas na press konferenciji.
“Pitanja koja smo dobili od vas mi smo proslijedili tim kompanijama i očekujemo da se očituju o tome. Ono što te dvije kompanije koje su konzorcij bile koje su dale ponudu, su odgovorile, po međunarodnim standardima su popunile obrasce i provjerene su te stvari da nemaju u periodu od 2014. do 2019. da nemaju nikakvih pravnih sporova ili otvotenih stvari, i šta ja mogu više od toga sad”, ističe ministar Šteta.
Podsjećamo, riječ je o istoj kineskoj kompaniji, koja je sa vlastima u RS sklopila 600 miliona KM vrijedan ugovor za izgradnju autoputa prema Prijedoru. I u tom slučaju vlast je odbijala da objavi ugovor, što je bio razlog da Transparency international prema resornom ministarstvu u RS-u podnese tužbu.
“Problem se sav svodi na to da ministarstvo želi da mu građani vjeruju, i da novinari vjeruju, a mi novinari ne možemo raditi na tom principu”, pojašnjava Irvin Pekmez, novinar BIRN-a.
Rekosntrukcija pruge će biti završena u roku, rekao je danas Šteta, ali i nametnuo pitanje, da li je, nakon izjave da tajno nije nešto čega jedan dio nije dostupan javnosti, za građenje povjerenja, prošao voz.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare