Šteta o detaljima saobraćajne reforme u KS: U pripremi i aplikacije za građane

Dan uživo 27. dec 202118:17 > 20:01 1 komentar
N1

Adnan Šteta, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo (KS) pojasnio je u programu N1 sve poduhvate njegovog ministarstva i Vlade KS u reorganizaciji i rasterećenju saobraćaja u ovom kantonu. Od aplikacija za lakše pronalaske parkinga, do onih za plaćanje javnog prevoza - pa do projekata izgradnje novih saobraćajnica i centra za adaptivno upravljanje semaforima - mnogo je toga što bi u naredne dvije godine trebalo biti gotovo, poručio je.

Postoji li način da se ublaže saobraćajne gužve na ulicama Sarajeva?

Ministar saobraćaja KS govori kako aktivno radi na tri projekta koja će u naredne svije godine značajno smanjiti saobraćajne gužve u ovom kantonu.

“Prvi projekat je reorganizacija javnog prevoza u potpunosti – idemo u rekonstrukciju postojeće pruge, od proljeća gradimo novu prugu do Hrasnice, idemo u nabavku novih tramvaja i trolejbusa, produžujemo trolejbusku mrežu do Vogošće. Uz to, idemo i u promjenu tarifnog sistema, uvest ćemo beskontaktnu kartu, koja će važiti i u jednom i u drugom prevozniku – to je to što se tiče javnog prevoza”, priča Šteta.

Drugi način do promjene jeste izgradnja novih saobraćajnica.

“Do kraja naredne godine bit će gotov spoj autoputa i Devete transverzale. Danas vam treba 45 minuta da dođete od autoputa do, primjerice, Otoke. Sa ovom transverzalom će vam biti potrebno pet minuta jer će imati četiri trake”, navodi Šteta.

Treća stvar jeste da se kreće sa adaptivnim upravljanjem semaforima, pojašnjava sagovornik N1.

“Trenutno semafori rade isto ujutru kada nema nikoga i onda kada su najveće gužve. Idemo u izgradnju saobraćajnog centra koji će automatski i poluautomatski detektirati krizne raskrsnice i ubrzavati te tokove”, ističe Šteta.

Novi trolejbusi stižu 2022., a novi tramvaju 2023. godine

Dodao je da je zadovoljan dinamikom radova na obnovi tramvajske pruge da dionici od Ilidže do Marin Dovra, te da će KS dobiti 35 novih trolejbusa u 2022. godini, koji će moći voziti do 20 kilometara i mimo kontaktne mreže, a prvi bi trebali stići već krajem narednog mjeseca. Naglašava kako danas trolejbuski saobraćaj vozi 14 vozila, a do kraja augusta naredne godine na ulicama Sarajeva će biti još 35 novih vozila.

Prva isporuka novih tramvaja će biti u augustu i septembru 2023. godine., stiže ih 15, a svi će stići iste godine, naglasio je Šteta.

Očekuje da će radovi na izgradnji pruge do Hrasnice krenuti u maju ili junu naredne godine, a projekcija je da će trajati godinu i pol.

Kako obezbijediti više parking mjesta u Sarajevu?

Naglašava kako je jako teško reći da se može povećati broj parking mjesta u centru grada.

“Ono na čemu moramo raditi jeste da kroz sve ove projekte koje sam spomenuo, dovedemo građane u situaciju da im je puno bolje, isplativije, jednostavnije koristiti javni prevoz nego ići svojim automobilima”, navodi Šteta.

Ipak, dodaje i to da, kada je u pitanju parking, radi se na razvoju tri različite aplikacije koje bi građanima, ali i turistima morali olakšati svakodnevne izazove.

“Mi ćemo od naredne godine krenuti sa aplikacijom za parkinge, ali se ona neće odnositi na sva parking mjesta, nego samo parkinge kojima upravlja Ministarstvo saobraćaja KS, a to je otprilike 2 000 parking mjesta. Građani će kroz aplikaciju moći vidjeti gdje ima parkinga, ali i cijene”, pojašnjava Šteta.

Osim aplikacije za parking ide se i sa aplikacijom za javni prevoz, govori Šteta, te dodaje da će građani putem nje moći pratiti red vožnje, ali i plaćati karte.

“Treća aplikacija koju ćemo pustiti pokazuje našu transparentnost u komunikaciji sa građanima, a to je aplikacija za praćenje projekata na cestovnoj infrastrukturi. Građani će moći vidjeti gdje su radovi u toku, kada je rok zazavršetak radova, izmjene režima saobraćaja i ostalo”, pojašnjava planove Ministar saobraćaja KS.

Naveo je da će kroz totalnu reorganizaciju morati proći i GRAS.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare