Kako napreduje izgradnja Devete transverzale, spajanje sa autoputem, izgradnja tunela Kobilja Glava, radovi na Prvo i Trinaestoj transverzali, kada će biti završen Igmanski put, da li izgradnja tramvajske pruge Ilidža - Hrasnica ide prema planu, kakav je plan rada na izgradnji trolejbuske mreže za Vogošću. Koji su još planovi za period do 2030. godine kada je u pitanju izgradnja saobraćajnica u Sarajevu, o gradskom autoputu, o važnosti javnog prevoza, za Novi dan govorio je ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta.
Ministar Šteta je naveo kako se nazire kraj spajanja kružnog toka na IX transverzali. Istaknuo je kako Deveta transverzala, zajedno sa njenim spojem na autoput je jedan od najvećih projekata cestovne infrastrukture Ministarstva saobraćaja i Vlade Kantona Sarajevo.
No, kako je kazao pokrenuto je niz projekata koji će biti jako značajni za građane Sarajeva.
“Saobraćajna infrastruktura se nije razvijala onako kako se trebala razvijati. Broj registrovanih automobila samo raste i onda imamo konstantne gužve u saobraćaju. Pokrenuli smo niz projekata i svi su nam jednako bitni. Moram da kažem da većina projekata bi trebala da bude gotova do kraje ove godine”, naveo je Šteta.
Dodao je da će završetak radova na Devetoj transverzali biti od velikog značaja za rasterećenje saobraćaja i sigurnost u saobraćaju.
“Naši građani koji izlaze ili ulaze u Sarajevo moći će tom putanjom. To je negdje naš plan”.
No, kada je riječ o javnom prijevozu kazao je da se i tu radi niz projekata.
“Projekte smo krenuli i sa javnim prijevozom, potom i sa rekonstrukcijom saobraćajnica. Gradimo novu prugu do Hrasnice, kupili smo nove tramvaje. Cilj da građani imaju tačan red vožnje i da time smanjimo gužve u saobraćaju. Trenutno imamo 70 posto više korištenja trolejbusa nego što je to bilo. Želimo da vratimo građanima mogućnost da tramvajem mogu najbrže da stignu do odredišta. Tramvaj imaju svoju rutu u kojoj nema saobraćaja, izuzev dijela na Marin Dvoru. Očekujemo da ćemo smanjiti gužve u narednom periodu. Također, jedan od ključnih problema je i funkcioniranje semafora. Naime, nama semafor funkcionira na isti način i kada je velika gužva i kada nije. Sada to više neće biti tako. Ono što policija radi na terenu, sada će raditi semafori”, pojasnio je ministar saobraćaja KS.
Još jednom je istaknuo kako žele građanima dati alternative i ubrzati saobraćajnice.
“Cilj je da građani povoljnije i brže koriste javni prijevoz. U toku ovog mjeseca će biti skeniranje svih saobraćajnica”, kazao je Šteta.
Osvrnuo se i na gradnju troljebuske pruge do Vogošće.
“Počeli smo sa radovima, rok je 12 mjeseci. Po dinamici koja ide imat ćemo određene izazove u regulaciji saobraćaja. To je nafrekventnija ulica. Do početka iduće godine bi trebala da bude gotova i da krene voziti nakon toliko godine od Trga Austrije do Vogošće i od Otoke do Vogošće”, istaknuo je Šteta.
No, na pitanje zašto sve ovo nije funkcionisalo godinama unazad, Šteta je kazao:
“Ne znam i iskreno nije mi jasno zašto nije funkcionisalo. Novca se uvijek može pronaći. Radi se o kreditnim sredstvima, koja imaju niske kamatne stope. Budžetska sredstva ne treba na to trošiti. Ne možete planirati infrastrukturu na dvije-tri godine. Dosta stvari ne ovisi o Ministarstvu saobraćaja, ima tu više institucija uključenih kao i izvođača. Dosta stvari je promijenilo tok stvari, ali nikada nismo odustali od projekata. Do 2025. godine ćemo sve osnovno imati posloženo. Svi veliki projekti bi trebali od prvog do trećeg kvarala iduće godine bi trebali biti završeni. Završeni kako bi ih građani mogli koristiti”, naveo je, a zatim dodao:
“Do 2025. godine bi trebale imati nove saobraćajnice, potom od trolejbuska linija do Vogošće… Najveći problem je nedostatak radne snage, sve je to veći problem. Društvo u BiH sa tim će imati veliki problem i izazove, ali to su izazovi današnjice čitavog svijeta. Znamo šta smo pokrenuli i šta su nam ciljevi, ispunit ćemo šta smo obećali građanima.”
Adnan Šteta je kazao kako se trenutno rade projekti koji su projektovani prije 50 godina.
“No, sve je to sastavni dio našeg posla. Nismo puno u medijima, ali radimo vrijedno. Bit će završena i Prva transverzala od Šipa do Hotonja, ali od Tehničke škole prema Šipu tu nemamo građevinsku dozvolu. Rješavanje imovinsko-pravnih odnosa nam donose probleme, i zbog toga idu neke stvari tromo. Najveći problem je rješavanje dokumentacije. Saradnja ime, novca se može pronaći. Tramvajska pruga prema Hrasnici se radi intenzivno. Projekat je dosta star, bilo je određenih korekcija. Sve smo to riješili i pratimo svakodnevno dinamiku na mnogim projektima. Planiramo gradnju žičare do Igmana, kao i tramvajsku prugu prema Dobrinji i Šipu”, zaključio je Šteta za N1.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!