Što su bliže praznični dani, to su brojniji apeli vozačima za savjesnu vožnju. To je posljednja nada za očuvanje života na putevima u Bosni i Hercegovini, na kojima je, od ukupnog broja poginulih čak trećina mladih.
Pečati i potpisi u prostorijama Vlade za projekte u 11 lokalnih zajednica koji bi, kada se završe, trebali značiti sigurnije puteve.
Nevena Stupar, opština Vlasenica:
“Najviše se odnosi na infrastrukturne projekte zaštite u oblasti bezbjednosti u zonama škola, kao i u ostalim rizičnim mjestima, obilježavanje zona 30.”
Ipak, novac koji lokalnim zajednicama daje Agencija za bezbjednost saobraćaja nije dovoljan da riješi sve probleme na putevima, pa i u Vlasenici ostaju neriješena određena rizična područja koja još uvijek nisu ni označena kao crne tačke.
Mladen Petrović, v.d. direktor Agencije za bezbjednost saobraćaja RS:
“Mi saobraćajnom signalizacijom i eventualno nekim saniranjem onog što predložimo Putevima dovodimo u neki balans da ne bude toliko opasno, ako su već napravljeni neki propusti prilikom projektovanja i izvođenja. A opet ostao je onaj faktor uloge vozača i čovjeka.”
Za sanaciju opasnih tački zaduženi su Putevi Republike Srpske. Identifikovali su 75 takvih tački na domaćim putevima, ali njihova sanacija ide prilično sporo, a sve otežava rješenje imovinsko pravnih odnosa. Taj postupak, kažu u Putevima Republike Srpske može oduzeti i po nekoliko godina.
I dok birokratija otežava sanacije kritičnih tačaka, crna hronika sa puteva u Republici Srpskoj puni sadržaje domaćih medija. Nažalost kako se bliže praznici tako se može očekivati nova “poplava” ovakvih vijesti. Konačno rješenje svih problematičnih dionica na dugom je štapu, a osim sanacije identifikovanih opasnih dionica, ukupna bezbjednost na putevima mogla bi se podići sitnim korekcijama.
Nikola Ćopić, vještaj saobraćajne struke:
“Svakako da treba poraditi na boljoj signalizaciji, na više signalizacija, ali i na određenoj zaštitnoj opremi. Kada kažem zaštitna oprema mislim da postoji i prostor gdje bi mogla da se, bez obzira na to što je već ispoštovana procedura u pogledu postavljanja zaštitnih odbojnih ograda, mislim da ne moramo striktno da se držimo samo kako je to propisano pravilnicima, zakonima i smjernicama nego možemo da idemo i korak dalje.”
I kada bi uslovi na putevima bili idealni, ni to ne bi garantovalo apsolutnu bezbjednost. To kaže Dejan Trninić iza koga je šest operacija zbog saobraćajke koja se desila prije 24 godine.
Dejan Trninić:
“Ono što svaki put ja iz svog ugla i u ime Udruženja žrtava saobraćajnih nezgoda STEP nastojim naglasiti je da, kao što i statistički podatak govori da je 95% slučajeva saobraćajnih nezgoda uzrok čovjek. Dakle najčešće je svojom nepažnjom krivac za izazivanje saobraćajnih nezgoda.”
A ta nepažnja upozorava i Dejan, posebno pred praznike, ogleda se u vožnji u alkoholisanom stanju. Uz to čest uzrok saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom je vožnja preko ograničenja,nevezivanje sigurnosnog pojasa, ali sve češće i upotreba mobilnog telefona.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!