Značajno povećanja broja žalbi potrošača na usluge grijanja u Kantonu Sarajevo bio je povod današnjem sastanku ministra komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša KS Almira Bečarevića sa Sašom Marićem, ombudsmanom za zaštitu potrošača u Bosni i Hercegovini.
Sastanak je inicirala dopredsjedavajuća Skupštine KS Danijela Kristić koje se ovoj instituciji obratila zbog sve većeg broja problema s kojima se susreću korisnici isporuke toplotne energije u Sarajevu.
Problem toplotnog grijanja, kako su naveli iz ove institucije, u posljednjih godinu je sve više prisutan, što potvrđuju stotine žalbi potrošača.
Prema riječima ombudsmana Marića, cilj današnjeg sastanak je upoznavanje s najslabijim tačkama u ovom komunalnom segmentu u svrhu postizanja bolje komunikacije i realnih napora u saniranju neuralgičnih tačaka ovog sistema.
“Pristigle žalbe možemo podijeliti u tri segmenta. Prvi se odnosi na neadekvatnost same usluge, odnosno izraženo nezadovoljstvom temperaturom zagrijavanja prostorija. Postoje žalbe i na termine početka, odnosno, završetka grijanja u jednoj sezoni gdje potrošači smatraju da ti termini nisu prilagođeni stvarnim potrebama. Mislimo da je ovo rješiva materija koja se može urediti podzakonskim aktima”, istakao je Marić.
Druga grupa žalbi se odnosi na različite vrste korisnika u smislu starosti zgrada koje imaju ili nemaju ugrađene kalorimetre, te različite cijene grijanja. Problem predstavlja što za istu usluga potrošači dobijaju različite fakture električne energije.
Treća grupa žalbi, koje definišu i kao najkompleksnije, odnose se na isključivanja potrošača s mreže centralnog grijanja.
“U Sarajevu, kao i svugdje, postoji mnogo vlasnika stanova koji u kraćim ili dužim periodima ne žive u njima, a sve to vrijeme im se naplaćuju usluge grijanja. PoNa osnovu nekih ranijih odluka prije su se takvi korisnici mogli isključiti što privremeno što trajno. Sada to ne mogu jer moraju uvijek plaćati paušalni dio troškova koji se nekada, prilikom ponovnog priključivanja, formira proizvoljno i budu prilično veliki. Ovo su i teme koje mi kasnije želimo razraditi s preduzećem ‘Toplane’, te čuti njihove odgovore”, poručili su iz Institucije ombudsmana.
Napominju da su svjesni da se mnogi od problema ne mogu riješiti bez posljedica za javnim sistem, ali da je njihov prvi i primarni prioritet zaštita potrošača, a u mjeri koja neće urušiti tehničke i finansijske konstrukcije sistema ovih javnih usluga.
Prema podacima koje je iznio ministar Bečarević, trenutno ima oko 600 zahtijeva za ovim isključenjem.
“Vjerujem da ih ima i više. Razlog ovolikom broju zahtjeva je trenutna nerealno velika cijena gasa i tu nema dileme. Međutim, sve danas iznesene probleme moramo posmatrati kroz više aspekata. Jedan od njih je tehnički, ali i to možemo ‘provući’ kroz dodatni filter nezavisnog ekspertnog tijela, a ne tijela preduzeća, kada je riječ o zahtijevima za isključivanje sa sistema. ‘Toplane’ moraju biti svjesne potrebe prestrojavanja i prilagođavanja novim trendovima, a među njima je i sve veći broj kupljenih neuseljenih stanova koji se griju. Moramo tražiti nova, optimalna rješenja funkcioniranja sistema koji neće u ovolikoj mjeri opterećivati potrošače. Također, od struke ćemo tražiti da ponudi rješenja što ravnomjernijeg zagrijavanja stanova, iako smo svjesni da postoje i objektivne okolnosti koje se na to odražavaju”, naglašava Bečarević.
Ono gdje Kanton i resorno ministarstvo mogu napraviti veće iskorake, ističe Bečarević, to su nabavke kalorimetara, gdje bi udruživanjem sredstava ministarstva, preduzeća i potrošača nabavili ove mjerače za što više domaćinstava. Iako su takvi projekti već bili dostupni, procjena je da bi uz veću medijsku vidljivost i tehničko predstavljanje na ovakve pozive bio znatno bolji odziv.
“Razumijem da potrošači imaju pravo izbora, i tu ćemo im izaći ususret gdje je god to moguće. Ali i ‘Toplane’ imaju svoje pravo, jer s kupovinom stana, kupac kupuje i dio zajedničkih instalacija koji čine sistem grijanja tog objekta. Skidanje s mreže otvara problem ‘Toplanama’, i tu se na neki način, krše prva svih. Teško je to izbalansirati, ali moramo tražiti rješenja. Mi kao ministarstvo ne možemo izdati nalog za skidanje ili neskidanje instalacija, to je isključivo u domenu tehničke procjene ‘Toplana’, oni tu snose punu odgovornost”, ističe Bečarević.
I ovog puta Bečarević posebno ističe bazni problem iz kojeg su proistekli ovi sada i uvećani problemi, a to je nerealno visoka cijena gasa koja enormno podiže cijenu centralnog grijanja koju građani ne mogu plaćati i traže isključivanja sa sistema.
O ovim današnjim otvorenim temama, Institucija ombudsmana nastavit će razgovor s “Toplanama” koje su mjerodavne da daju odgovore i naprave poteze kako da sačuvaju svoje poslovanje, ali da im zadovoljstvo potrošača bude na prvom mjestu.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!