Divljanje pojedinih vozača po saobraćajnicama u Bosni i Hercegovini izaziva ljutnju većine građana. U samo nekoliko dana smo svjedočili da je automobil izletio sa ceste i od siline udarca oborio stub ulične rasvjete, a nakon toga je vozač Audija udario staricu u blizini Vječne vatre. Vikend je zabilježila i teška saobraćajna nesreća kod tunela Bulozi, na putu Sarajevo - Pale, u kojoj je život izgubila jedna osoba, a još četiri su povrijeđene.
Kako stati u kraj divljanju pojedinaca po saobraćajnicama? Koliko su učinkovite mjere privremenog oduzimanja vozila za višestruke povratnike u saobraćajne prekršaje? Treba li nam oštrija kaznena politika? Koliko će povećan broj radara u Kantonu Sarajevo spriječiti ovakve nesreće? Do koje mjere je u Sarajevu zavladala saobraćajna nekultura i šta sve o vožnji ne znaju novopečeni, ali i “iskusniji” vozači sa položenim vozačkim “preko štele” – o ovim pitanjima je za Novi dan govorio Nedžad Mulaosmanović, komandir Policijske stanice Stari Grad i dugogodišnjeg komandir Jedinice za saobraćaj u MUP-u Kantonu Sarajevo.
“Prateći analizu saobraćajnih nezgoda da se zaključiti da je neprilagođena brzina na otvorenom putu najčešći uzrok saobraćajnih nezgoda. E kako spriječiti sad? Naš, prije svega, preventivni rad trebao bi da doprinese smanjenju tog broja saobraćajnih nezgoda, ali isto tako bi trebala kaznena politika da se promijeni prema izvršiocima prekršaja”, kaže Mulaosmanović.
Kada je riječ o višestrukim povratnicima u saobraćajnim prekršajima, Mulaosmanović ističe kako su u zadnje vrijeme privodili osobe koje za jedan klik ili lajk čine prekršaj te koje se snimaju i objavljuju video snimke na društvenim mrežama kako bi dobili na popularnosti.
“Oni nisu uopće svjesni posljedice. Vi kad sa ljudima razgovarate – s tim vozačima, oni uopće nisu svjesni posljedice i u tom datom momentu žele lajk, žele klik. Poslije toga kad razgovarate s njima, kad im ukažete, osjetite na ljudima izraz kajanja. Bio sam u prilici da sam razgovarao s tim vozačima i imate osjećaj da izražava kajanje, međutim on izađe iz zgrade i taj naš prekršajni nalog ili sankciju koju smo mu izrekli, automatski objavljuje opet na društvenoj mreži i opet dobija na nekoj popularnosti”, pojašnjava Mulaosmanović.
Komandir apeluje kako bi se čitava društvena zajednica trebala uključiti u problem saobraćaja. Zakonodavna vlast je, kaže, napravila takav ambijent u kojem policija radi i postupa u skladu sa zakonima, ali je činjenica da zakone treba mijenjati.
“Nažalost Zakon se ne mijenja. Mi smo imali 2020. dodanu jednu izmjenu i jedan član. Nemam ništa protiv. Tamo je sankcija za parkiranje na invalidna mjesta 200 KM i treba da bude, ali gro saobraćajnih nezgoda se završava sa 50 KM kazni. Mi bismo trebali zakonom napraviti da nemamo više invalida, da ne dozvoljavamo ove saobraćajne nezgode, da se nezgode ne dešavaju, pa da nemamo kome čuvati ta invalidna mjesta. Treba da bude sankcija, ali koja je društvena opasnost parkiranja na tom parking mjestu, a koja je opasnost ako imate prekoračenje brzine u Titovoj ulici, a da vam je ista sankcija prekoračenja brzine i na autoputu, gdje društvena opasnost nije jednaka. Mislim da smo jedini u regionu i Evropi gdje je ista sankcija za prekršaj prekoračenja brzine u naseljenom mjestu i na autoputu”, kaže Nedžad Mulaosmanović.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!