Za Bosnu i Hercegovinu ignorisanje i kršenje obavezujućih međunarodnih konvencija, posebno onih o pravima mora - o ovoj temi u Novom danu govorili su ekspert za pomorski saobraćaj Nešad Alikadić, Miro Kovač – bivši ministar vanjskih poslova Republike Hrvatske i nekadašnji pomoćnik ministra energetike FBIH Hilmo Šehović.
Kovač je istaknuo da je gubitak energije osporavati Pelješki most i da se o tome prije 20 godina usaglasilo između Hrvatske i BiH. Dodao je i da je Pelješki most igrađen i dijelom od EU.
Važan projekat
“Za Hrvatsku je to važan projekat, posebno za jug Dalmacije. On će koristiti ljudima kad je riječ o turizmu, a ne samo ljudima iz Hrvatske ili iz zapadne Evrope, nego i ljudima iz BiH koji će moći lakše doći do svojih odmarališta. Ovaj projekt se uklapa i na velike rezultate na području izgradnje infrastrukture u Hrvatskoj”, kazao je Kovač, dodavši:
“I u Hrvatskoj smo uradili sve po PS-u. Bili smo u komunikaciji i jesmo u komunikaciji sa BiH. Čemu sad napori da se dovodi ovaj projekat u pitanje. Ovaj projekat je stvarnost. Surađujemo i radimo tamo gdje možemo imati uspjeha”.
Alikadić se nadovezao, kazavši da “ništa tu nije po PS-u”.
“Sve je tu bila prevara, obmana.. I to sam siguran. I oni zapisnici o visini mosta, po internacionalnom pravu, nije bilo ništa kako treba. I u ovom slučaju je bilo puno prevara. Internacionalno pravo mora i podrazumijeva da BiH ostane slobodan prolaz. To je taj tjesnac za intenacionalnu plovidbu i tu se ne smije ništa graditi. BiH je kriva što je potpisala ugovor o granicama sa Hrvatskom 1999. godine. Konkretno Alija Izetbegović i Tudžman su potpisali štetan ugovor za BiH. A ugovor je pripremljen u korist Hrvatske. Granice su odredili tako da zatvara BiH i da je odvaja i pretvara taj prolaz u unutrašnje hrvatske vode”, kazao je Alikadić.
Vlast korumpirana
Istaknuo je i da je “Hrvatska lagala da BiH ima pravo na neškodljivi prolaz”.
“Nema prolaz kroz unutrašnje vode, zato jer je to zabranjeno”, naveo je Alikadić.
Kazao je i da je BiH trebala otkazati ugovor davno.
“Za to su krivi i Haris Silajdžić i Željko Komšić i Bakir Izebegović. Svi članovi Predsjedništva nisu shvatili taj problem. Trebali su tražiti aneks ugovora sa Hrvatskom da dobijemo koridor, da BiH ima koridor za slobodnu plovidbu. Neškodljiv prolaz je kontroliran i zabranjen je. To znači da svaki brod Hrvatska policija može zaustaviti, suspendirati, kazniti, oduzeti i zaustaviti tu plovidbu. U slobodnoj plovidbi nema zaustavljanja i pitanja”, naveo je Alikadić.
Dodao je i da je vlast u BiH korumpirana, te da ne krivi Hrvatsku.
“Bh. vlast ima problem jer neće da razumije”, istaknuo je.
Kazao je i da su političari glumili u medijima, a da su već davno odobrili Pelješki most.
Pitanje Buškog jezera
Šehović je mišljenja da se stvari rješavaju na početku, te da je ovo sad sve politika svršenog čina.
“Hrvatska radi ono što može da radi. BiH nema odgovarajući politički kadar, obrazovan, na način da štiti suvernenitet i teritorijalni integritet. Pitanje Buškoj jezera još 1974. godine je otvoren problem. Ne plaćaju naknade, nema okolišnih dozvola. To su sve stvari koji govore da politički kadar BiH ne radi svoje poslove. Ima i nedavna gasna cijev koja je položena od Hrvatske prema rafineriji Bosanski Brod. I tu je ćutke sve prepušteno”, rekao je.
Tu je i Trgovska gora, dodao je naš sugovornik, i pitanje je hoće li i tu biti politika svršenog čina.
“Pitanje Aluminije Mostar, i tu je uključena Hrvatska. Federalna vlada ne čini ništa da ne govorim o nekretninama u Hrvaskoj koji si iz BiH. Nesposobna vlast ne štiti interese BiH”, zaključio je Šehović.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad