VKBI: Dodikova borba za opstanak na vlasti

Vijesti 10. mar 202117:40 2 komentara
N1

Današnja predstava Milorada Dodika u Narodnoj Skupštini Republike Srpske služi populističkim ciljevima i borbi za opstanak na vlasti uz malicioznu tezu – da se entitet RS predstavi „kao da ima međunarodno pravni“ subjektivitet, stoji u reakciji Vijeća Kongresa bošnjačkih intelektualaca na današnje zasjedanje NSRS-a.

“Treba napomenuti nekoliko bitnih činjenica koje suštinski raskrinkavaju klasični populizam i „srbovanje“ kojem smo svjedočili današnjim Dodikovim govorom u NSRS-u, ali i uočiti jednu kontinuiranu političku tezu – da se entitet RS predstavi kao međunarodno-pravni subjekt (što je apsolutno sa pravne tačke gledišta nemoguće i neprihvatljivo)”, naveli su iz VKBI-a te dodali:

“Milorad Dodik je trenutno predsjedavajući Predsjedništva Bosne i Hercegovine koji je na direktnim izborima u entitetu RS, dakle od svih građana RS-a, a ne samo od „Srba“ (klasični građanski izborni princip), izabran na tu funkciju. Ustavom BiH (Anex IV dejtonskog sporazuma) niti jednom odredbom ne definira „srpskog člana Predsjedništva BiH“ kao predstavnika RS-a. Naprotiv, članom V Ustava BiH jasno su propisane nadležnosti Predsjedništva i članova Predsjedništva. Nema niti jedne nadležnosti koja definiše da članovi Predsjedništva predstavljaju entitete, a pogotovo da predstavljaju „narod“ iz kojeg su izabrani u Predsjedništvo BiH. Jedina „veza“ člana Predsjednštva iz reda srpskog naroda koji je izabran iz entiteta RS sa entitetom RS-om propisana je članom V Ustava BIH – poglavlje postupci pod d): „Član Predsjedništva koji nije saglasan s nekom odlukom Predsjedništva može tu odluku proglasiti štetnom za vitalni interes entiteta na području kojega je izabran, pod uvjetom da to učini u roku od tri dana od donošenja odluke…”. Bitno je podrctati da se ovdje radi o zaštiti vitalnog interesa entiteta – a ne naroda, kako se često pogrešno interpretira. Samo entitetski veto, i to kao postupak pri donošenju odluka Predsjedništva, a ne kao nadležnost (nadležnosti su jasno propisane članom V Ustava BIH i niti jedna nema nikakve veze sa entitetima) svaki od članova Predsjedništva BIH ima na raspolaganju. I nikakve druge veze niti nadležnosti član Predsjedništva BIH nema sa entitetima. Upravo zbog ove činjenice obraćanje Dodika zastupnicima u NSRS je politički igrokaz. Entiteti imaju svoje zakonodavne, izvršne i sudske organe, baš kao i država Bosna i Hercegovina”.

Iz Vijeća Kongresa bošnjačkih intelektualaca zaključuju kako je “politička strateška odrednica “srpskih” vladajućih elita iz entiteta RS, a koje su podavno osmišljene u Beogradu, da je Republika Srpka država srpskog naroda (zbog toga je problematičan naziv entiteta), historijska težnja velikosrpke politike o “srpskim zemljama” zapadno od Drine”.

“I drugo, ne manje bitno, ovim političkim igrokazom želi se entitet RS predstaviti kao subjekt međunarodnog prava, jer po nebuloznim iznesenim stavovima Milorada Dodika – RS ima pravo učestvovati u izboru ili imenovanju visokog predstavnika u BiH. Čak se i poziva na Anex X dejtonskog sporazuma. U Anexu X u članu I stav 2. jasno je propisano: “Zbog kompleksnosti s kojima su suočene, Strane zahtijevaju postavljanje Visokoga povjerenika, koji će biti imenovan u skladu s relevantnim rezolucijama Vijeća sigurnosti Ujedinjenih naroda, kako bi stranama olakšao napore, pokrenuo i, ako je prikladno, usklađivao aktivnosti organizacija i agencija koje su angažirane u civilnom aspektu mirovnoga rješenja na taj način što će provoditi zadaće povjerene rezolucijom Vijeća sigurnosti Ujedinjenih naroda, kako je navedeno u daljnjem tekstu.” Jasno je definisano da Visokog predstavnika imenuje Vijeće sigurnosti UN-a i to, pazite paradoksa, da “Strane zahtjevaju postavljanje Visokog predstavnika”. Za neupućene, Strane koje su parafirale ovaj Anex su R BIH, R Hrvatska, SR Jugoslavija, FBIH i RS. Dakle i entitet RS “zahjeva postavljanje Viskog predstavnika”!?”, navode u VKBI-u.

Očigledno je da nastup Milorada Dodika u NSRS-u nema nikakve veze sa njegovim nadležnostima kao člana/predsjedavajućeg Predsjedništva BiH, a kamoli sa osporavanjem izbora, imenovanja ili mijenjanja Visokog predstavnika u BIH, već je nastup, kako zaključuju u VKBI-u, imao za cilj branjenje pozicije vlasti ali i pokušaj destabilizacije Bosne i Hercegovine, kroz pokušaj etabliranja entiteta RS kao međunarodno pravnog subjekta.

“Jedan od razloga Dodikovog današnjeg igrokaza sigurno leži i u činjenici da je Bosna i Hercegovina u obavezi provesti pravosnažne presude Evropskog suda za ljudska prava iz Strazbura, a koje na nedvosmilen način “razaraju” političke ciljeve Dodika (i njemu sličnih) o entitetu RS kao srpskoj državi zapadno od Drine. Nije zgoreg spomenuti ni presudu Međunarodnog suda pravde iz Haga iz 2007. godine kojom je Srbija presuđena za nesprečavanje genocida u Srebrenici, gdje je dokazano da su genocid provele oružane formacije MUP-a i Vojske RS. Povelja UN onemogućava održavanje pravnog stanja koje je utemeljeno na najtežim zločinima protiv čovječnosti i međunarodnog prava, a pogotovo ne zločinom genocida”, smatraju u VKBI-u.

Da je Dodik imao istinsku želju, navodi se u saopštenju, da se raspravlja o ulozi i djelovanju visokog predstavnika u BiH onda bi to pitanje inicirao prema Parlamentarnoj Skupštini BiH, jer kao član Predsjedništva ima tu nadležnost.

“Jasno je da institut OHR-a ne može ostati u Bosni i Hercegovini ako BiH želi postati članicom EU-a ali ovakvi postupci Dodika samo će produžiti mandat i djelovanje OHR-a u budućnosti”, zaključuje se u reakciji Vijeća Kongresa bošnjačkih intelektualaca.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare