Vožnja u kružnom toku često je ''bolna tačka'' mnogih vozača, a vozačima početnicima predstavlja najveći izazov. Obzirom da klasična četverokraka raskrsnica ima ''32 konfliktne tačke'' (16 ukrštanja, osam razdvajanja i osam spajanja) jako je važno poznavati pravila kretanja u raskrsnici.
Sve je to objašnjeno u BIHAMK-ovom priručniku ‘‘Kako sigurno voziti u raskrsnici sa kružnim tokom saobraćaja”.
Vozila koja ulaze u kružni tok saobraćaja trebaju ustupiti prednost vozilima koja su već u kružnom toku, pravovremeno smanjiti brzinu kretanja, po potrebi zaustaviti se. Iscrtane linije vodilje pomažu vozačima i kanališu pravilno kretanje kod uključenja i isključenja iz kružne raskrsnice. Na fotografiji je objašnjen proces ulaska u kružni tok, kretanje i izlazak zavisno u koju ulicu želimo da idemo:
Dakle, vozač koji se sa vozilom približava kružnoj raskrsnici i želi se isključiti na prvi izlaz (krak A), potrebno je da izabere desnu saobraćajnu traku i nastavi kretanje svjetlozelenom putanjom. Kod ulaska odmah uključi pokazivač smjera da ostali učesnici u saobraćaju znaju da će se odmah i isključiti.
Ukoliko vozač namjerava izaći na drugi izlaz (krak B), vozi se u pravilu zeleno-crvenom putanjom, a također može i plavo-rozom putanjom ovisno o daljnjem odredištu. Pojednostavljeno kazano, vanjskom trakom se može voziti ukoliko će izaći na prvi izlaz i na drugi izlaz. Nakon prolaska sredine razdjelnog ostrva prvog izlaza (krak A) uključuje se desni pokazivač smjera.
Ukoliko odaberemo prvi način, dakle vozimo u unutrašnjoj traci, a želimo izaći na drugi izlaz, neophodno prestrojavanje izvesti samo ako smo sigurni da vozila iz desne saobraćajne trake skreću desno. Ukoliko gustoća saobraćaja ne dozvoljava predmetno isključenje, ne isključujemo se na silu, provozamo se još jedan krug, prilagodimo brzinu kretanja i obavimo radnju sigurno u sljedećem pokušaju.
U slučaju skretanja u treću ulicu (krak C), vozi se unutrašnjom plavom putanjom, a prestrojavanje iz unutrašnje u vanjsku voznu traku će izvesti pravovremeno (na lokaciji označenoj na prvoj fotografiji). Da bi se sa vozilom vratili u istu ulicu–krak D, potrebno je izabrati unutrašnju voznu traku odnosno plavo-zelenu putanju.
Ukoliko vozilo iz unutrašnje vozne trake zakasni sa predmetnim prestrojavanjem treba nastaviti voziti još jedan krug (crvenom putanjom), prilagoditi kretanje, izvršiti pravovremeno prikazano prestrojavanje i isključiti se na prikazani način.
Pri izlasku na treći izlaz vozač žutog vozila u prikazanoj poziciji pet (fotografija iznad) započinje prestrojavanje iz unutrašnje u vanjsku saobraćajnu traku uz prethodno provjeravanje pozicije crvenog vozila i uključeni desni pokazivač smjera. Napominjemo da je ovo pozicija koja također omogućuje isključenje na drugi izlaz. U poziciji devet žuto vozilo nema uključen pokazivač smjera. Kod pozicije sedam žutog vozila „preventivna“ puna razdjelna linija u kružnom toku ne dozvoljava da se u tom dijelu vrši isključenje vozila iz dvotračne kružne raskrsnice u jednotračni izlaz. Na ovaj način se sprečava da se „istovremeno“ iz unutrašnje i vanjske vozne trake isključuju vozila u jednotračni izlaz.
Veoma je bitno da kod višetračnih kružnih raskrsnica sa manjim unutrašnjim radijusom vozimo odgovarajućom brzinom, po mogućnosti bez usporavanja i ubrzavanja u odnosu na druga vozila u voznim trakama tj. da se zadrži raspored vozila, bez uporedne vožnje, navode iz BIHAMK-a. Na navedeni način izbjegavaju se saobraćajne nesreće.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!