Najave velikih popusta privlače bh. građane. Danas je ''Crni petak'' pa se očekuju gužve širom svijeta jer trgovci nude popuste za potrošače. O marketinškim trikovima trgovaca i očekivanjima potrošača, za Novi dan govorila je Melika Husić Mehmedović, profesorica na Ekonomskom fakultetu Sarajevo.
”Crni petak je američka tvorevina koja se prenijela na ostatak svijeta. Prosjek prošlogodišnjih sniženja bio je -35%. I kod nas se kreću oko 30%. Neke stvari koje su na popustu ne biste uzeli ni da su džaba. Marketing kreira želju da vi svoju potrebu zadovoljite proizvodom. Poenta je da potrošač bude zadovoljan. Marketinški načini su od toga gdje se proizvod nalazi u pogledu očiju, do psiholoških cijena ono ”99”, pa sniženja gdje piše ”do 70%”. Potrošači ne kupuju samo ono što im je potrebno, nego i ono što žele. Bez te potrošnje ne bi postojala privreda, tržište ne bi funkcionisalo”, objašnjava Husić Mehmedović.
Profesorica Husić Mehmedović ističe da podaci pokazuju da se nivo potrošnje vratio na predpandemijski nivo. U Americi će danas biti potrošeno hiljadu milijardi dolara.
”Najviše će kupovati generacija ”Z, a finansijsku najveću moć imaju ”milenijalci” i oni generalno troše jako puno, nije im žao sebe počastiti. Počastite sebe, kupite ono što ste čekali, ali mi se ove godine sve čini bespotrebno… potrošači su ove godine mnogo senzibilniji. Govore ljudi ”kada će lijekovi biti na sniženju” itd. Potrošiti tako veliki novac u ovo vrijeme… vrijeme je da razvijemo empatiju i preispitamo to i da se posvetimo skromnijem trošenju,” poručuje Husić Mehmedović.
Obzirom na situaciju u svijetu, ratove i stradanja profesorica Husić Mehmedović poziva na obzir i osjećaj za bol drugoga. Degutantno je, navodi, potrošiti milijarde maraka u ovakvom trenutku.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!