Saobraćajna nesreća u centru Sarajeva gdje se jučer u poslijepodnevnim satima vozilo uz svu zaštitu trotoara zabilo u Centralnu banku iznova je šokirala javnost u glavnom gradu. Sva sreća ova nesreća je bez smrtnog ishoda, no u statistici Kantona Sarajevo oni su nažalost sve češći.
I dok Bosna i Hercegovina ide ka vrhu ljestvice najveće stope smrtnosti u saobraćajnim nesrećama u Evropi. Problemi se dugo godina gomilaju bez adekvatnih rješenja od nepoštivanja propisa i prekomjernih brzina, nepoznavanja upravljanja autom, štela na komisijama za polaganje vozačkog do manjka saobraćajnih policajaca.
Saopćenje MUP-a
Podsjetimo, jučer je skretanjem u desnu stranu van kolovoza vozilom Suzuki Vitara tridesettrogodišnjakinja iz Sarajeva udarila je u betonski stub, a nakon toga i pješake na stazi. Vozilo se zaustavilo udarivši u betonsku žardinjeru Centralne Banke.
“Jedno je evidentno da je došlo do gubitka kontrole nad vozilom i to na mjestu gdje postoji kakva takva zaštita trotara i pješaka i da se i pored toga vozilo našlo na trotoaru, nakon čega je došlo do povređivanja pješaka. Uzroci gubitka kontrole u vozilu mogu biti različiti: mogu spadati u kategoriju ponašanja vozača, kvarova na vozilu, oboljenja”, kazao je Enes Gačanin, diplomirani inžinjer i magistar saobraćaja i bivši sudski vještak saobraćajne struke.
Nadležni još uvijek bez detaljnijih informacija o ovoj nesreći, vozačica je zadobila lakše tjelesne povrede i otpuštena je kući.
“Teške tjelesne povrede opasne po život zadobio je pješak K.B, a ljekarska pomoć mu je ukazana u UKC u Sarajevu, gdje je na Klinici za anesteziju i reanimaciju zadržan na daljem liječenju. Također, teške tjelesne povrede zadobio je i pješak M.C, koji je nakon ukazane ljekarske pomoći na Klinici za ortopedeiju i traumatologiju upućen na kućno liječenje”, naveli su iz MUP Kantona Sarajevo.
Javnost još uvijek pamti prevrtanje automobila na krov u Titovoj ulici, a u ranijem periodu bilo je nesreća sa smrtnim ishodima. Jučer je i u Starom Gradu u Sarajevu registriran sudar dva putnička motorna vozila s više osoba koje su zadobile lakše tjelesne povrede, među kojima su i maloljetnici.
Građani Sarajeva i saobraćajna struka već duže vrijeme izražava nezadovoljstvo saobraćajnim sistemom koji je apsolutno zapušten, a morao bi se riješiti multisektorski.
Ponašanje vozača
“Date 200, 300 KM instruktoru, date 200, 300 KM komisiji i vi za sedam do 10 dana imate vozačku, na cesti ste i danas sutra ugrožavate nečiji život, a prvenstven i svoj”, naveo je jedan građanin sa kojim smo razgovarali.
“Ja bih promijenila razgovor i korištenje mobitela pri vožnji, konzumiranje alkohola”, odgovor je jedna građanke.
“Ima puno divljanja i definitivno uvela bih strožije kazne i da svako mora platiti kazne ali koje bi bile tri puta veće nego što su sada”, dodala je druga građanka.
Struka ističe da je zadnji momenat da se nešto učini na poboljšanju saobraćajnog sistema i kulture, jer se već dugo vremena nije pratio priliv novih i vozila sa jačim performansama, veliki broj vozača, te da je za promjene potrebno vrijeme, pogotovo za one u vezi sa ponašanjem vozača i ostalih učesnika u saobraćaju.
“Vozači, posebno mladi ljudi, moraju shvatiti da saobraćaj nije video igra već je saobraćaj oblast u kojoj se u gube i spašavaju životi”, kazao je Gačanin.
U prvih šest mjeseci 2021. godine u Kantonu Sarajevo registriran je manji broj saobraćajnih nesreća u odnosu na isti period prošle godine, ali nažalost sa više smrtnih ishoda. U 3.215 saobraćajnih nesreća 10 osoba je izgubilo život od čega u šest slučajeva vozači, u dva putnici i u dva pješaci. Za šest mjeseci 428 osoba je povrijeđeno u nesrećama od kojih je 63 osobe zadobilo teže tjelesne povrede.
Nesreće se najčešće dešavaju u naseljenim područjima, na raskrsnicama i na kružnim tokovima kojih nije bilo u tolikom broju na našim saobraćajnicama kada je većina današnjih vozača polagala vozački ispit.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare