Zašto o medijima United Medije govori Telekom, a ne naši vlasnici? Urednici traže hitne odgovore u otvorenom pismu

Tokom gostovanja na Euronews Srbija, kanalu koji posluje u sistemu Telekoma Srbija, izvršni direktor te državne kompanije, gospodin Vladimir Lučić, iznio je niz neistinitih tvrdnji i politički obojenih optužbi na račun United Group, United Media i naših zaposlenih.
Gospodin Lučić je optužio naše novinare da vode kampanje protiv njega i Telekoma Srbija, da se bave nezakonitim aktivnostima, kao i da su fabrikovali audio-snimak koji je objavio OCCRP, iako je United Group javno potvrdila njegovu autentičnost. Još je zabrinjavajuće to što je gospodin Vladimir Lučić otvoreno zadirao u unutrašnje poslove privatne kompanije. Komentarisao je kadrovska rješenja, unutrašnju organizaciju i, što je najproblematičnije, buduću uređivačku politiku medija United Media. Najavio je i pokretanje “međunarodne kampanje” kojom bi medije United Media prikazao kao instrumente “ruske propagande”, dok bi medije Telekoma Srbija predstavio kao “prozapadne”, što je politički motivisana tvrdnja i nema dodirnih tačaka sa realnošću srpskog medijskog tržišta.
Ove izjave nameću ključna i hitna pitanja:
- Na osnovu čega izvršni direktor Telekoma Srbija, državnog konkurenta i bliski politički saradnik predsjednika Srbije, posjeduje informacije o budućim kadrovskim rješenjima i internim odlukama u United Media?
- Kako je moguće da direktan konkurent javno govori o unutrašnjim poslovima United Group, dok menadžment UG ostaje potpuno nijem?
- Da li ovaj nastup potvrđuje da i dalje postoji saradnja Telekoma Srbija i United Group iza kulisa, uprkos šteti koju takva saradnja nanosi nezavisnim medijima u Srbiji?
- Zašto menadžment United Group-a uporno ignoriše legitimna pitanja urednika i novinara medija čiji su vlasnici, dok se informacije očigledno dostavljaju državnoj konkurentskoj kompaniji?
- Ukoliko Telekom Srbija nije faktički preuzeo operativni uticaj ili donošenje odluka u United Group-u, kako je moguće da direktor državnog konkurenta jedini javno govori o stvarima koje su isključiva odgovornost BC Partners-a, britanskog investicionog fonda i formalnog vlasnika United Group-a?
Podsjećamo da je Telekom Srbija godinama vodio sistematsku kampanju sa ciljem urušavanja i gašenja medija United Media-e. United Media je objavila interni strateški dokument Telekoma u kojem je njihov eksplicitni cilj glasio: “ugasiti sve kanale United Media.” U tom kontekstu, posljednje izjave gospodina Lučića nisu izolovan incident, već nastavak dugoročne, državom podržane operacije usmjerene ka destabilizaciji nezavisnog novinarstva u Srbiji. U trenutku kada su urednici i news direktori u četiri zemlje predložili jedino održivo rješenje za zaštitu nezavisnosti - menadžerski otkup, o toj internoj inicijativi javno govori konkurentska državna kompanija, dok zvanični vlasnici ostaju nijemi. Ovo je bez presedana i duboko zabrinjavajuće.
Ako je United Group zaista posvećen zaštiti profesionalnog i nezavisnog novinarstva, očekujemo: – hitan, jasan i nedvosmislen javni odgovor na ove napade,
– objašnjenje zbog čega direktan konkurent izgleda govori u ime United Group,
– i odgovore na ključna pitanja koja urednički timovi postavljaju već mjesecima o budućnosti naših medija. Ćutanje vlasnika u ovakvom kontekstu nije neutralno. Ono stvara nesigurnost, produbljuje opravdanu sumnju i ohrabruje one koji otvoreno rade na gašenju nezavisnih medija u Srbiji. Naši novinari, naša publika, i javnost u svim zemljama u kojima poslujemo zaslužuju jasne odgovore. Sada više nego ikada.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare