Sukob želja sa dubinom novčanika je kod svih nas prisutan, ali većina vozača ne zna da i bez velikog odricanja može uštedjeti mnogo novca prilikom izbora modela, odnosno verzije.
Prodavac će uvijek pokušavati da vam proda automobile koje trenutno ima na lageru. Kupite automobil koji vama odgovara. Nemojte bacati novac na dodatnu opremu koja vam nije potrebna. Kupovinom benzinca umjesto dizelaša možete mnogo uštedjeti.
Reklame su prodavcima automobila veoma važne: njima mame lakovjerne kupce, naročito one koji vjeruju u svako slovo. Marketinške kampanje su veoma dobro osmišljene, tako da lako “namame” kupce, zbog čega vam savjetujem da budete oprezni.
Matematika je veoma važna, pa ako joj niste vični, zamolite prijatelja da vam izračuna pravu cijenu automobila i visinu kamate (ukoliko kupujete auto na kredit). Obavezno utvrdite da li je kasko zaista besplatan kako to tvrde neke lizing kuće, odnosno dileri.
Tržišna inspekcija ne štiti uvijek kupce ili to čini sa velikim zakašnjenjem, pa zato morate biti veoma obazrivi.
Imajte na umu da se u reklamama veoma često navodi najniža cijena modela, a da se prikazuje slika najbolje opremljene verzije koja je mnogo skuplja. Drugim riječima, ono što vidite u oglasu košta obično mnogo više nego što to mislite.
Kada pitate za kamatnu stopu, pitajte za efektivnu kamatu, jer je to prava kamata, a zatim insistirajte da vam se precizira koliki su troškovi obrade kredita, pošto to uvijek plaća kupac.
Ono što vam prodavac nudi nije uvijek najbolji izbor za vas
Da ste nekada prisustvovali obuci prodavaca automobila, znali biste da se oni pripremaju da “namame”, ali i ubijede kupca da je ono što nude idealna kupovina. Svaki prodavac je svjestan da mora na neki način “prevariti” kupca, ali da bi u tome uspio, prvo mora “snimiti” psihološki karakter “žrtve”, ali se i upoznati sa njegovim znanjem.
Najlakši plijen jesu vozači koji su nedovoljno informisani, kao i oni sa velikim predubeđenjima, tipa “njemački automobili su najbolji na svijetu”. Dileri u Srbiji mnogo zarađuju čak i na modelima koji su na popustu, pa to uvijek imajte u vidu. Marže po jednom automobili idu vrlo često i od 400 eura i više.
Međutim, da li znate gdje prodavci automobila zarađuju mnogo više novca? Odgovor je na dodatnoj opremi – ako vam, recimo, prodaju model koji od dodatne opreme ima preskupi CD plejer sa osam zvučnika, alu felne i metalik boju, prodavac/diler zaradit će dvostruko više.
Upravo zbog te činjenice, na lageru gotovo nikada nema modela sa osnovnom, skromnijom opremom, u bojama za koje nije potrebna doplata, već vam se nude modeli sa mnogo bogatijom opremom od one koju vi želite.
Osim toga, zbog dodatne opreme vrijednost vašeg vozila, kada ga budete prodavali kroz šest ili sedam godina, neće biti veća ili će biti zanemarljiva.
Koja dodatna oprema je čist luksuz?
Proizvođači automobila se bore za svakog kupca. Zato cijene koje formiraju za svoje modele moraju biti umjerene, i one zavise od imidža modela. Recimo, Volkswagenovi automobili u Srbiji imaju odličan imidž, pa su njihovi modeli kod nas u prosjeku skuplji za 20 posto od sličnih automobila iz Renaulta, Kije ili Citroena.
Međutim, ukoliko ste se već opredjelili da platite ime, odnosno imidž, ne morate nužno “bacati” novac na opremu koja nema racionalno opravdanje za kupovinu.
Najveći mamac za kupce jesu modeli sa alu felnama koje, u odnosu na čelične felne, ne nude bolju voznu dinamiku, odnosno bezbijedniju vožnju, već predstavljaju nepotrebni udar na novčanik, a dugoročno gledano i dodatni trošak, jer su mnogo osjetljivije na so od običnih čeličnih felni, a osim toga se i lakše krive.
Najveće “čerupanje” kupaca se dešava kod skupljih paketa opreme. Doplata za metalik boju često može biti i više od 400 eura, iako ne dobijate kvalitetniju boju, već boju koju je često teže reparirati kod eventualnih ogrebotina. Na kraju, ukoliko kasnije poželite da imate nešto od “luksuzne” dodatne opreme, možete naknadno kupiti alu felne (čak i bolje od onih koji vam nudi proizvođač automobila), kao i puno moćniji i kvalitetniji audio sistem, i to za mnogo manje novca.
Mudro birajte motor
Kod nas se vozači sve češće opredeljuju za turbo dizelaše umjesto benzinskih motora, a razlog je uglavnom zbog uštede u potrošnji goriva.
Međutim, mnogi ne znaju da na otvorenom putu dizelaši troše jedva 10-15 posto manje od sličnih benzinskih agregata, koji su i jeftiniji za održavanje, a osim toga su daleko imuniji na kvalitet goriva koji je u našoj zemlji na očajno niskom nivou i daleko je od onoga što se prodaje u Njemačkoj, na primjer.
Snagu motora birajte prema vašim potrebama: ako imate običaj da na auto putu vozite brzinom od 110 ili 120 km/h, slobodno kupite najslabiji agregat u ponudi.
Na kraju, nikada ne kupujte automobil istog dana kada ga vidite. Pustite da ponuda prespava i dobro odmjerite šta vam je zaista potrebno, jer će isti ili sličan automobil sutra biti samo povoljniji, čak i da mu cijena ostane ista, jer kamate na auto kredite i lizing aranžmane ipak sigurno klize naniže.
Prije kupovine automobil uvijek insistirajte na probnoj vožnji, što više kilometara napravite to bolje. Ako je ikako moguće provozajte auto po autoputu, ipak je bitno da ustanovite da li vam je auto možda previše bučan ili slab.
Nemojte voziti dok se lijepo ne namjestite u sjedištu, jer u suprotnom nećete moći da donesete realan sud o komforu automobila.
Ako vozi i vaša ljepša polovina, morate insistirati i da dama proba automobil. To je itekako važno, jer ako se loše osjeća za upravljačem tod modela, ništa ne vrijedi što je on Best Buy ili što je dobio titulu automobila godine.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.