Kako ne biste završili sa automobilom koji ne ispunjava ni najmanji dio vaših potreba, postarajte se da izbjegnete najčešće greške koje obično prave vozači u Srbiji. Saznajte kako na pravi način odabrati model u skladu sa vašim potrebama.
Veliki broj modela u ponudi često zbunjuje kupce. Nedostatak informacija i znanja po pravilu vode do pogrešnog izbora.
Oslanjanje na “iskustvo” lokalnih majstora obično je prva, ali ne i najmanje tragična greška. Brojnim časopisima se često ne može vjerovati, pa se onda ulaganje životne ušteđevine svede na kockanje, piše Aleksandar Todorović, urednik sajtova testoviautomobila.net i najboljiauto.com
Izbor karoserije – izuzetno važan
Sljedeća “noćna mora” koja muči kupce jeste izbor karoserije. Većini se dopadaju sportske verzije automobila, sa alu felnama, velikim spojlerima, spuštenim ogibljenjem i moćnim audio sistemom.
Upravo takvi modeli mogu biti “rupa bez dna”, jer se iza šminke obično krije strastveni vozač koji je svog limenog ljubimca volio da vozi na limitu, što može značiti samo jedno – da je taj automobil spreman za veliki remont i beskonačna ulaganja.
Kako verzije sa troja vrata sigurno nisu bila taksiji, a takvi modeli veoma rijetko budu u rent-a-kar agencijama, ako nemate veliku porodicu i potrebu da često prevozite glomazan teret, kupovina ovakvog modela ima smisla.
Karavanske verzije različitih modela se kod nas veoma često nude i njih obavezno treba uzeti u razmatranje. To što vam izgled nekog automobila ne budi emocije ne znači da taj model neće ispuniti sve ostale, možda i važnije potrebe vaše porodice.
Pored toga, veliki automobili kao što su, recimo, glomazni karavani, veliki dio svoje kilometraže ostvarili su na otvorenom putu, modernim autoputevima širom Evrope, što opet znači da su ti motori imali daleko manje hladnih startova i da su radili pod optimalnom radnom temperaturom, sa optimalnim hlađenjem.
Vjerovatno ste znali da upravo gradska vožnja najbrže “sahranjuje” automobil, a da se za djelimična opterećenja agregata u urbanim sredinama najčešće biraju turbo dizelaši. Pored toga, kupovina karavana ima još nekih prednosti.
Na prvom mjestu, dalja preprodaja praktičnog, svestranog vozila kakav je karavan je puno jednostavnija, jer njega kupuju privrednici, porodični ljudi, preprodavci, ali i svi oni koji nemaju novca za dva automobila u kući, već žele vozilo koje je u stanju da obavi sve zadatke.
Limuzine su kod nas još uvijek popularne: izgledaju otmjeno, elegantno i izazivaju poštovanje, a po pravilu imaju dobru opremu i snažne motore. Stoga, ako vam zaista treba jedan takav za naše uslove luksuzan automobil, treba podržati izbor takvog vozila.
Međutim, ako takav auto namjeravate da vozite mahom po gradu, takav izbor vam može nametnuti vječnu potrebu za traganjem za parking mjestom, jer velikom automobilu treba i mnogo mjesta.
Osim toga, velika težina i snažni motori kao rezultat daju veliku potrošnju u uslovima “stani-kreni” vožnje. Dakle: mali automobil je veoma često najbolji izbor, jer danas mala vozila imaju istu opremu kao i veliki, daleko skuplji i glomazniji modeli.
Vječna dilema – koji motor odabrati?
Mnogi vozači poslije nekoliko decenija mjenjaju svoj vremešni automobil za neki daleko moderniji, snažniji i daleko komplikovaniji.
U Srbiju svakog dana pristižu šleperi sa modelima koji dolaze iz Njemačke, Italije ili Francuske. Našim kupcima se nudi ono što su godinama ranije birali, a potom i vozili daleko platežno sposobniji vozači.
Iako polovnjak koji iza sebe ima u prosjeku pet godina ili 100.000 km ni izdaleka nije blizu kraja svog životnog vijeka, on može biti i odlična, ali i katastrofalno loša investicija.
Prilikom kupovine vozila dobro je razmišljati i o daljoj prodaji. Ovo ipak ne treba da bude presudan faktor pri odabiru, jer se situacija na tržištu za nekoliko godina može značajno izmijeniti.
Vjerovatno ste već primjetili da je kod nas i u nekim državama u regionu benzin čak i jeftiniji od euro dizela. Zbog svega toga dizelaš ne mora biti mudrija kupovina od izbora benzinca – naprotiv.
Većini naših vozača nije poznato da benzinac može biti bolja, a jeftinija kupovina od dizelaša. Moderni dizel agregati sa turbo punjačima nisu dugovječniji od benzinskih motora, a jesu skuplji za održavanje.
Pored toga, TDI i common-rail motori su veoma osjetljivi na kvalitet goriva, vodu i nečistoće u rezervoaru. Benzinci iza sebe imaju manje kilometara, a ako baš nemate sreće, generalni remont motora koji sagorjeva benzin je daleko jeftinija operacija od ozbiljnog servisa turbo dizelaša.
Treba priznati da su savremeni common-rail i TDI (PD) agregati veoma elastični i nude fantastično dobra međuubrzanja, da su štedljivi, dovoljno snažni i u prosjeku superiorniji u odnosu na slične, ali jeftinije benzinske motore.
Međutim, nisu svi vozači sportski nastrojeni: ima mnogo kupaca u Srbiji kojima je pouzdanost važnija od odličnih performansi.
Sem toga, ukoliko godišnje prelazite manje od 20.000 km i rijetko vozite po gradu (gdje su benzinski motori daleko žedniji), štedljiviji benzinac može podmiriti vaše želje za ekonomičnom vožnjom, pošto su moderni dizelaši u prosjeku nježniji i zahtjevniji od benzinaca.
Turbina u realnim uslovima eksploatacije strada znatno prije motora, a remont može koštati mnogo, tako da je kod polovnjaka znatno sigurnije odabrati automobil sa benzinskim motorom. Kod kupovine novog automobila može važiti obrnuto, pod uslovom da godišnje prelazite puno kilometara.
Zbog svega ovog, dilema – dizelaš ili benzinac vrlo često može biti veoma teška i komplikovana za konačnu odluku, jer je uključeno mnogo faktora.
Zaključak: izbor turbo dizelaša može biti skupa greška, ali ako prije svega cijenite dobra ubrzanja i spremni ste da zbog toga rizikujete, onda se spremite i na moguće skupe popravke, jer polovan automobil nije savršen auto.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.