Volkswagenov najprodavaniji automobil svih vremena i najpopularniji automobil u Evropi, posebno na prostorima bivše Jugoslavije, puni 50 godina.
Godine 1974. 29. marta počela je serijska proizvodnja „golfa“ Mk1 u fabrici u Wolfsburgu. Od tada je prodato više od 37 miliona automobila. Ukoliko bi se izvela računica, preko dvije hiljade ljudi je kupovalo jedan svakog dana u posljednjih pola vijeka, piše RTS.
Zamjena za „bubu“ prvobitno se pojavila krajem šezdesetih kada je „Porše“ razvio prototip EA 266. Proizvedeno je preko 50 automobila, ali je projekat na kraju otkazan u oktobru 1971.
Otprilike u isto vrijeme, EA 276 je projektovan kod kuće u Wolfsburgu sa prednjim pogonom i prednjim motorom. Samo jedan primerak je napravljen, ali čak ni taj prototip nije bio u potpunosti funkcionalan. Projekat EA 276 je takođe napušten jer je tehnologija motora već bila zastarjela za vozilo koje je trebalo da bude globalni proizvod.
Pravi „golf“ prije „golfa“ bio je EA 337, koji je dizajnirao niko drugi do Đorđeto Đuđaro iz „Italdizajna“.
Proizvodni model je prešao sa kvadratnih na okrugle farove, dok su pokazivači pravca prebačeni sa blatobrana na prednji branik. Pored toga, kvake na vratima „golfa“ Mk1 vire iz karoserije, dok na EA 337 ručice stoje u ravni sa karoserijom. Prednje staklo „golfa“ nije tako ravno kao na prototipu.
Đuđaro je želio da pravougaoni farovi uđu u proizvodni model i da odraze zadnja svjetla u smislu veličine i rasporeda. Međutim, „Volkswagen“ je odlučio da ide sa okruglim svjetlima jer su ona bila jeftinija za proizvodnju.
Dizajner se sjeća se da ga je „Volkswagen“ zamolio da „za nas dizajnira nasljednika ‘bube’“. I da će biti zadovoljni ako „prostor u unutrašnjosti bude otprilike isti kao kod ‘bube’“.
Iako je Đuđaro dizajnirao sve od BMV-a M1 do „lotus esprija“, jednom prilikom je rekao da je „golf“ „najvažniji automobil u mojoj karijeri“. Još 2008. godine kada je proslavio svoj 70. rođendan, legendarni dizajner automobila rekao je da mu je uspjeh originalnog FV „golfa“ „otvorio mnoga vrata“.
Što se naziva automobila tiče, „golf“ potiče od njemačke reči Golfstrom – okeanske struje. I poslije pola vijeka „Volkswagen“ još uvijek koristi isto ime za osmu generaciju svog kompaktnog automobila.
Dvojac hečbek/karavan je nedavno prošao kroz „fejslifting“ sredinom ciklusa i ostaće u prodaji nekoliko godina dok potpuno električni „golf“ Mk 9 ne zauzme svoje mjesto u koloni.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!