Kako su indijski parfimeri uspjeli “uhvatiti” miris kiše

Lifestyle 26. aug 202316:04 0 komentara
AFP

Indijski parfimeri su već stoljećima očaravali svijet mirisa svojim jedinstvenim pristupom ovom umjeću. U malenom gradiću Kannauj smještenom u sjevernoj indijskoj saveznoj državi Uttar Pradesh, generacije parfimera već stoljećima stvaraju zavodljiv miris mitti attar, koji uspješno dočarava opojni miris zemlje nakon kiše.

Mitti attar, što se slobodno prevodi kao miris kišom natopljene zemlje, dosegao je cijelu indijsku subkontinentu i šire. Ovaj nevjerojatan miris dobiva se korištenjem stoljetne tehnike koja uključuje grijanje glinene posude i vode kako bi se stvorila aromatična para koja prolazi kroz ulje sandalovine, stvarajući time očaravajući miris mitti attar.

Attari, također pisani kao ittar, su mirisna ulja napravljena od prirodnih sastojaka. Mirisni profili u attarima variraju široko, od mirisa dobivenih iz cvjetova poput Damask ruža i jasmina do teških, toplih mirisa napravljenih od agarovog drveta. “Mitti” znači “zemlja”, a “mitti attar” otprilike se prevodi kao miris zemlje nakon kiše. Miris se proizvodi samo u Kannauju koristeći posebnu, stoljetnu tehniku.

Uprkos dugoj lokalnoj povijesti mirisa, malo se zna o porijeklu mitti attara, kaže Giti Datt, vlasnica butik parfemskog kućanstva i antropologinja na Australijskom nacionalnom sveučilištu koja proučava attare. Datt kaže da nitko ne zna kada su attari prvi put napravljeni ili zašto je Kannauj epicentar. Vjeruje se da je destilacija attara slična metodi destilacije pronađenoj u Indijskoj dolini civilizacije između 3300. i 1300. pr. Kr. “Ako je to istina, proces je preživio pad civilizacija, imperija i osvajača”, kaže Datt.

Kombinacija indo-islamske kulture parfema

Drevni Indusi koristili su aromatične vode i ekstrakte biljaka kako bi stvorili različite mirise koji su se koristili u medicini i vjerskim obredima; kasnije su se ljudi iz doba Vede nastavili baviti tim praksama, napisao je povjesničar Jyoti Marwah u radu “Attars: Fading Aromatic Cultures of India”. Sanskritska epika Mahabharata – sastavljena do kraja 3. stoljeća – također spominje upotrebu parfema u kraljevskim dvorima. Ova indijska autohtona praksa izrade parfema kasnije se miješala s mirisnim tradicijama ranih muslimana koji su stigli na potkontinent, kaže Datt. “Tako smo dobili vrlo jedinstvenu, bogatu kombinaciju indo-islamske kulture parfema.”

Činjenica da se ovaj miris održao kroz stoljeća svjedoči o njegovoj nevjerojatnoj privlačnosti i vrijednosti. Miris je također duboko ukorijenjen u kulturi i tradiciji Indije, a sveti hinduistički spisi poput Bhagavad Gite čak spominju aromu zemlje nakon kiše, što bi moglo biti inspiracija za stvaranje ovog jedinstvenog mirisa.

Danas mitti attar nije samo lokalni fenomen – privukao je pažnju kupaca iz cijelog svijeta. Parfimeri iz različitih zemalja, uključujući i čuveni parfemski centar Grasse u Francuskoj, dolaze u Kannauj kako bi istražili tajne stvaranja ovog posebnog mirisa. Međutim, iako se tržište parfema mijenja, mitti attar i dalje ostaje omiljen zbog svoje prirodne privlačnosti i trajnosti, piše BigThink.

U današnjem svijetu gdje se sve više traži prirodno i autentično, mitti attar je postao simbol spoja tradicije i savremenosti. Svojim dubokim korijenama i privlačnom aromom, mitti attar je i dalje nezaobilazan element indijske i svjetske parfemske scene.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!