Otkriven novi “okean”, ima više vode nego svi ostali zajedno

Nauka 16. apr 202317:10 1 komentar
Pixabay / Ilustracija

Svjetska javnost je tek nedavno shvatila da se ispod zemljine kore nalazi ogromni okean koji sadrži više vode nego sva voda na površini Zemlje.

Naučnici su 2014. godine otkrili da je voda pohranjena unutar stjenovitog omotača u stanju nalik spužvi, koje nije ni u tekućem, ni u čvrstom ili plinovitom, već u četvrtom stanju, prenosi magazin Indy100.com.

Naučni rad pod nazivom ‘Dehidracijsko topljenje na vrhu donjeg omotača’ objavljen 2014. godine prvi je izložio je nalaze studije.

“[Mineral] ringvudit je poput sunđera koji upija vodu, postoji nešto vrlo posebno u kristalnoj strukturi ringvudita što mu omogućava da privuče vodonik i zarobi vodu“, rekao je geofizičar Steve Jacobsen.

“Ovaj mineral može sadržavati mnogo vode duboko u omotaču”, dodao je Jacobsen, koji je bio dio tima iza otkrića.

“Mislim da konačno vidimo dokaze za vodeni ciklus cijele Zemlje, koji bi mogao pomoći da se objasni ogromna količina tekuće vode na površini naše planete. Naučnici su decenijama tražili ovu duboku vodu koja je nedostajala,zaključio je.

Naučnici su došli do otkrića dok su proučavali potrese i otkrili da seizmometri prikupljaju udarne valove ispod površine Zemlje.

Iz toga su mogli utvrditi da se voda zadržava u stijeni poznatoj kao ringvudit.

Kada bi stijena sadržavala samo 1 posto vode, to bi značilo da ispod površine Zemlje postoji tri puta više vode nego u okeanima na površini.

Neki naučnici tvrde da je voda na Zemlji vjerovatno došla od asteroida ili kometa. Ovo je trenutno najzastupljenija teorija. Ona sugeriše da je primordijalna unutrašnjost solarnog sistema bila previše nepogodna za vodu u bilo kojem obliku. Intenzivna ultraljubičasta svjetlost mladog sunca razbila bi molekule vode uklanjajući vodonik. Ovo je navelo naučnike da povjeruju da se zemljin led formirao dalje u Sunčevom sistemu i da su se tijela koji ga nose (komete ili asteroidi) kasnije srušili na mnogo hladniju Zemlju, dajući planeti mnogo delikatnije hemijske spojeve.

Ovo otkriće potvrdjuje ovu teoriju, jer dokazi sugeriršu da su okeani postepeno izlazili iz unutrašnjosti rane Zemlje. Štaviše, otkriće ukazuje da molekuli vode postaju zarobljeni unutar minerala stijena omotača koji se nalaze duboko ispod površine Zemlje, a zatim se postupno vraćaju natrag zbog tektonike ploča.

Rungvudit se nalazi u omotaču naše planete, a predstavlja sloj vruće stijene između zemljine površine i njenog jezgra. To znači da novootkriveni “okean” nije ogroman rezervoar tekuće vode. Umjesto toga, voda je sadržana (zarobljena) u molekularnoj strukturi minerala koja se nalazi unutar stene zemljinog omotača.

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare