Rijetka zelena kometa na nebu sljedeće sedmice: Ponovo će izaći 2431. godine

Nauka 05. sep 202314:54 0 komentara

Kometa Nishimura se polako ali neumoljivo približava svom perihelu, najbližoj tački Suncu u svojoj dugoj orbiti. Kometa će na svoje odredište stići 17. septembra, a kako se približava našem Suncu, postaje sve sjajnija, pa time i vidljivija. Donosimo vam detalje kako uočiti ovaj nebeski spektakl.

Kometa će proći blizu naše planete sljedeće sedmice, 12. septembra.

Ne brinite – bit će na izuzetno sigurnoj udaljenosti od 125,4 miliona kilometara: to je skoro 84 posto udaljenosti između Zemlje i Sunca.

Kometa će da svijetli kako se približava Suncu, ali će biti sve bliže i bliže našoj zvijezdi na nebu, što će otežavati njeno pravilno viđenje u odsjaju. Dakle, ako želite da vidite kometu odmah, trebat će vam dvogled ali u slučajevima čistog neba, moći ćete je vidjeti golim ovokom. Budite spremni da to uradite rano ujutro.

Kometa se trenutno diže u ranim jutarnjim satima na istoku, konkretno, trenutno se nalazi između sazviježđa Raka i Lava. Pomaže biti ptica ranilica jer možete koristiti Veneru kao orijentir oko 4 ujutro. Kometu možete vidjeti malo iznad jutarnje zvijezde i malo u lijevo.

The sky live

Tajming svakako nije idealan za većinu, ali zelena kometa sa svojim dugim tankim repom jedan je od onih spektakla koji se ne dešavaju često. Ovo posebno važi za ovu kometu, s obzirom da će sljedeći put biti vidljiva na našem nebu početkom 2431.

Kometa će se pojaviti na večernjem nebu prateći perihel, ali će biti udaljena samo pet stepeni od Sunca: ako mnogo više posvijetli moći ćete je bez problema vidjeti.

Kometu je otkrio japanski astronom amater Hideo Nishimura i dobila je službeni naziv C/2023 P1 (Nishimura). Ovo je treća kometa koju je otkrio Nishimura. Prva dva su C/1994 N1 (Nakamura-Nishimura-Machholz) i C/2021 O1 (Nishimura).