Odluka Tvitera da zabrani političko oglašavanje na globalnom nivou podijelila je američke političke tabore koji se pripremaju za predsjedničke izbore 2020, ali i ukazala na razlike te društvene mreže u odnosu na Fejsbuk koji se protivi zabrani objavljivanja političkih oglasa od kojih samo u narednoj godini očekuje prihod veći od milijardu dolara, prenosi Radio slobodna Evropa (RSE) pisanje svjetskih medija.
Najava direktora Tvitera Džeka Dorsija da će ta društvena mreža zabraniti političko oglašavanje od sljedećeg meseca, u SAD je naišla na pohvale demokrata i kritike predizbornog štaba predsednika Donalda Trumpa, navodi agencija Rojters.
Društveni mediji, uključujući rivala Tvitera, Fejsbuk, nalaze se pod sve većim pritiskom da prestanu da objavljuju oglase koji šire lažne informacije koje bi mogle uticati na izbore, ističe Reuters.
Direktor Fejsbuka Mark Zuckerberg je u srijedu, na dan kada je Tviter objavio odluku o zabrani, branio politiku svoje kompanije da dopusti oglase političara s lažnim ili obmanjujućim tvrdnjama, navodeći da Fejsbuk ne želi da guši politički govor.
Fejsbuk je potvrdio da su neki zaposleni kritikovali politiku kompanije u internom dopisu. Fejsbuk je obećao da će uložiti napore za suzbijanje dezinformacija posle tvrdnji da je ruska propaganda na toj platformi uticala na ishod predsjedničkih izbora 2016. kada je pobijedio Tramp.
Ta društvena mreža je ipak odlučila da ne provjerava činjenice iz oglasa političara što je izazvalo kritike demokratskih kandidata za izbore 2020.
BBC ističe da se procjenjuje da će američke kampanje za predsjedničke izbore potrošiti oko šest milijardi dolara na oglašavanje, ali većina će otići na televizijske oglase, a oko 20 odsto na digitalne oglase.
Takođe, Tviter ima mnogo manje korisnika od Fejsbuka – u februaru je tvrdio da ima 126 miliona dnevno aktivnih korisnika, dok se Fejsbuk u septembru hvalio s 1,63 milijarde.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad