Britanski naučnici otkrili crnu rupu oko 30 milijardi puta veću od mase Sunca

Nauka 29. mar 202316:34
Pixabay

Astronomi u Velikoj Britaniji otkrili su ultramasivnu crnu rupu koja ima masu oko 30 milijardi puta veću od Sunca, javlja Guardian.

Naučnici sa Univerziteta Durham rekli su da je ogromna crna rupa jedna od najvećih ikada pronađenih. Tim je svoje nalaze, objavljene u časopisu Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, opisao kao “izuzetno uzbudljive”.

Ova crna rupa, koja je otprilike 30 milijardi puta veća od mase našeg Sunca, jedna je od najvećih ikada otkrivenih i na gornjoj granici onoga koliko vjerujemo da crne rupe teoretski mogu biti, tako da je to izuzetno uzbudljivo otkriće”, izjavio je vodeći autor rada, James Nightingale.

Ultramasivne crne rupe su najmasivniji objekti u svemiru, između 10 milijardi i 40 milijardi puta veće od mase Sunca. Astronomi vjeruju da se mogu naći u središtu svih velikih galaksija, poput Mliječnog puta.

Ultramasivne crne rupe su rijetke pojave, a njihovo porijeklo je i dalje nejasno. Neki vjeruju da su nastale ekstremnim spajanjem masivnih galaksija prije milijardi godina kada je svemir još bio mlad.

Istraživači su koristili fenomen poznat kao gravitacijsko sočivo, u kojem je obližnja galaksija djelovala kao džinovsko povećalo. Ovo je otkrilo prisustvo crne rupe, prostora u kojoj je sila gravitacije toliko moćna da čak ni svjetlost ne može pobjeći.

Naučnici su koristili simulacije superkompjutera na univerzitetu i slike koje je snimio svemirski teleskop Hubble kako bi potvrdili veličinu ovog prostora.
Rekli su da je to prva crna rupa pronađena pomoću ove metode.

Većina najvećih crnih rupa za koje znamo je u aktivnom stanju, gdje se materija privučena blizu crne rupe zagrijava i oslobađa energiju u obliku svjetlosti, rendgenskih zraka i drugog zračenja“, rekao je dr Nightingale, kako prenosi Guardian.

Međutim, gravitaciono sočivo omogućava proučavanje neaktivnih crnih rupa, nešto što trenutno nije moguće u udaljenim galaksijama”, rekao je on, te dodao da bi ovaj pristup mogao omogućiti da se otkrije još mnogo crnih rupa daleko izvan našeg dijela svemira.