Banjalučki profesor: Uključimo muzeje u nastavni proces!

Obrazovanje 07. nov 202219:46 0 komentara
N1

Nagrađivani profesor banjalučke Gimnazije Danilo Kovač u proteklim danima je sa svojim učenicima demonstrirao novi pristup u nastavnoj praksi, a koji bi se mogao primjenjivati u raznim obrazovnim institucijama.

Naime, na njegovu inicijativu učenici su u sklopu dodatnih aktivnosti iz predmeta istorija stekli znanja o izloženim umjetničkim djelima, prošli obuku koju je ljubazno organizovalo osoblje Muzeja savremene umjetnosti Republike Srpske i na taj način osmislili program javnog vođenja.

Tako su tokom nastavne prakse učenici naučili pretražiti literaturu o izloženim slikama, te u tu svrhu koristiti pouzdane akademske sajtove poput Google scholar-a, Scindex-a, Hrčak-a, ali i Sci-hub-a, razvijajući istraživačke vještine.

Kao dio ove aktivnosti naučili su provjeriti akademske, ali i životne informacije dostupne na internetu, uvježbavajući medijsku pismenost i kritičko mišljenje. Nakon toga su napisali više verzija eseja o slikaru koga će prezentovati publici.

Maturanti su izložbu predstavili učenicima prvih razreda. Nastavni projekat imao je takmičarski karakter, budući da su najbolji kustosi prezentovali postavku građanima Banjaluke, svojim roditeljima i profesorima.

„Jedan od ciljeva ove aktivnosti bio je uključivanje muzeja u nastavu, budući da mogu biti sjajna osnova za pobuđivanje interesovanja učenika. Aktivnom interakcijom sa muzejskim postavkama učenici dublje i sveobuhvatnije percepiraju njihove ideje, razvijaju kreativnost i vlastite estetske kriterijume. Uključivanje muzeja u nastavu može biti jedan od odgovora nastavnika na poljuljan sistem vrijednosti i loše estetske i moralne uzore koje učenici nerijetko susreću u svakodnevnom životu. Osim toga, radom na zajedničkim projektima, nastavnik upoznaje različite segmente učeničkih ličnosti, što nam omogućava da ih bolje razumijemo i da odgovorimo na njihove potrebe“, izjavio je Kovač, koji se kao Čivning stipendista školovao na britanskom Institutu za obrazovanje Univerzitetskog koledža u Londonu, zatim na francuskim univerzitetima Sorbona i Versaj, a trenutno je doktorand Univerziteta u Rimu „La Sapienca“.

Dodao je da se posredstvom muzeja može stvoriti bolja socijalna kohezija između učionice i šire društvene sredine, te pružiti prilika učenicima da uvježbaju javne nastupe i unaprijede socijalne vještine, čiji je razvoj omela pandemija.

Posljednja faza projekta koji rade banjalučki gimnazijalci je kreiranje dvojezičnog sajta izložbe, koji će pomoći dalju promociju postavke i njenih plemenitih ideja.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!