Obrazovni sistem u Bosni i Hercegovini redovno je na meti kritika stručnjaka, profesora, ali i roditelja i učenika. Eksperti odavno poručuju kako je reforma obrazovnog sistema trebala biti već obavljena jer učenici uče po zastarjelom sistemu i nemaju potrebne alate.
“Korijen svih problema leži u osnovnom obrazovanju. Mislim da je problem što su nastavnici i profesori izgubili tu neku vrstu autoriteta i te vaspitne uloge koju se nekada imali, jer uloga škole nije samo obrazovna nego i vaspitna”, rekao je za N1 Aleksandar Kostović (DEMOS).
Često se postavlja pitanje ko završava školu, roditelji ili djeca. Ispunjavaju li djeca želje svojih roditelja ili im se pruža mogućnost da slijede svoje želje i snove…
“Trebamo biti svjesni sposobnosti svoje djece i učenika i u skladu s tim sposobnostima predlagati njihova buduća zanimanja. Svako na ovom svijetu je rođen za neki posao”, kazala je za N1 Nedžada Tolja (Stranka za BiH).
Vesna Šuljić (HRS) naglašava problem pozicije nadarene djece u obrazovnom sistemu:
“Mi u našoj županiji nemamo nikakve programe za talentiranu djecu. Mi imamo problem sa zastarjelim programima za djecu koja idu po novom prilagođenom nastavnom planu i programu, programe za nadarenu djecu skoro pa i nemamo.”
Na pitanje da li je obrazovanje pod kontrolom politike, Damir Marijanović (Za nove generacije), univerzitetski profesor odgovara:
“Obrazovna politika je nešto što je poželjno, ali se to mora uklopiti u strategiju razvija države, Evrope, pravca analize šta će biti za 10 ili 15 godina. Nema izgovora da bilo koji nivo vlasti ne započne reformu obrazovanja.”
Uslovi u školama, ističu, često nisu kompatibilni sa očekivanjima koja imamo za učenike i nastavnike.
“Mi pričamo naprimjer o nekom računaru, pametnoj tabli ili nekom multimedijalnom uređaju, ali kako, kada nemamo to da vidimo, ako ne može učenik sa kojim radimo to da primijeni, da radi na programima”, kazala je Tolja.
Također, ističe i u čijim rukama treba da se nalazi ideja i pravac reforme obrazovanja:
“Reforme obrazovanja mora krenuti iz institucija koje su nadležne za sektor obrazovanja. Dakle, u tim institucijama trebaju da sjede najbolji od najboljih, stručni ljudi”.
Marjanović je objasnio kako i na koji način reforma obrazovanja utiče i na cijelo društvo.
“Moramo shvatiti da kada mijenjamo obrazovni sistem mi mijenjamo cijelu jednu paradigmu društva. Promjena društva nagovještava promjenu cijelog jednog koncepta posmatranja ljudi i budućnosti države. Najveći neprijatelj uspavane političke elite koja održava stanje ovakvo kakvo jeste je reforma obrazovanja. Ona je vrlo jednostavna, eksperti je znaju uraditi”, rekao je Marjanović.
Predizborna debata o obrazovanju u studiju N1: Predaje se o uređajima koje djeca ne vide, o robotici se ozbiljno ne razmišlja, djeca završe osnovnu školu, a ne vide mikroskop ili ne nauče ćirilicu
— TV N1 Sarajevo (@N1infoSA) September 12, 2022
Više informacija na - https://t.co/qIkPg8nq99 pic.twitter.com/otWuhw2UES
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad