Jedini grad u Srbiji koji je u miru izgubio dva mosta za manje od godinu dana

Most u Mrčajevcima, Srbija (N1)

Inspekcija za lokalni prijevoz i puteve zatražila je od Gradske uprave u Čačku početkom novembra prošle godine da se potpuno obustavi saobraćaj preko mosta na Zapadnoj Moravi u Mrčajevcima. Naime, jedan stub mosta je bio srušen, a drugi napukao, što je predstavljalo, kako su naveli „očiglednu i neposrednu opasnost po korisnike mosta“.

Međutim, JKP „Gradac“ podnio je žalbu Gradskom vijeću u Čačku i priložio mišljenje Instituta za puteve, tražeći da se saobraćaj ne obustavlja potpuno. Žalba je usvojena, a most se srušio osam mjeseci kasnije.

Violeta Marković iz GO Narodne stranke u Čačku za N1 kaže da je krivac za rušenje mosta onaj koji nije reagovao na vrijeme i podsjeća na pohvale gradonačelnika Čačka Miluna Todorovića koji se, kako kaže, „hvali sa sedam godina vlasti u gradu, a sedam godina nije obraćao pažnju na ovaj most koji je važan za sve građane i njihovu bezbjednost“.

Marković navodi da su mostom, i pored zabrane za vozila teža od tri tone saobraćali kamioni koji grade autoput, da su autobusima prevozili radnike koji rade na autoputu, te da je dužnost JKP „Gradac“ bio da obustavi saobraćaj.

Ona podsjeća i da je na osnovu rešenja Instituta za puteve i Uprave za urbanizam još u decembru trebalo da se postave fizičke barijere gdje put ne bi bio širi od tri metra, kao i da se poštuje da ne prolaze vozila teža od tri tone.

Dogodilo se tako da dan nakon što se urušio most u Adranima srušio i ovaj most u Mrčajevcima. Reporter N1 prenosi da su stručnjaci jedinstveni u stavu da država nema novca za rješavanje ovako ozbiljnih problema kao što su mostovi.

Violeta Marković kaže da je Čačak jedini grad u Srbiji koji je u miru izgubio dva mosta za manje od godinu dana – prvo pješački most u Ovčar banji, a onda i ovaj u Mrčajevcima.

Ona ističe da su iz njene stranke nakon prvog rušenja mosta i polemika kakvi su nam mostovi u Čačku tražili informacije od javnog značaja. Naglasila je da problem nisu građani koji gravitiraju mostu iz sela u okolini. „Mještani su najodgovorniji i znaju koliko im je most potreban. Nisu ga dovodili u rizik svojim ponašanjem“, naglasila je.

Dodaje da oni nisu mogli da spriječe da prolaze teška vozila.

Prenosi i da su iz dokumenata koje su dobili saznali da je JP preduzeće „Gradac“, koje je upravljač puta tražilo da se odrede restrikcije za saobraćaj na mostu nakon što se srušio most u Ovčar banji, pa su se sjetili i ostalih rizičnih mostova.

Kada je inspektorka za puteve izašla na teren, kako priča Marković, donijela je odluku o totalnoj obustavi saobraćaja vodeći se time da neće moći da se poštuje ograničenje do 3 tone nosivosti.

Tada je utvrđeno i da jedan stub ne postoji, a da je drugi napukao.

Vidjeli su, dodaje i koliko su potkopani stubovi. Poslije svega, kao struka i saobraćajni i građevinski ispektor donijeli su odluku o potpunoj obustavi saobraćaja.

Pošto Uprava za urbanizam donosi rješenje, JP „Gradac“ se, navodi Marković, žali sa čudnim obrazloženjem da gravitira puno građana kojima je most potreban uprkos bezbjednosnom riziku. Pored toga, JKP „Gradac“, kako dodaje, insistira da građevinske mašine za čišćenje snijega i dalje prelaze preko mosta.

Poslije svega, objašnjava Marković, donijeta je klasična politička odluka i gradsko vijeće usvojilo je žalbu JP „Gradac“ poništavanjem mišljenja struke kojoj su važniji životi nego glasovi političke organizacije.

Sada ljudi moraju da putuju 80 kilometara svakog dana zbog toga što je most srušen, podsjeća reporter N1.

On navodi i da samo zahvaljujući prisebnosti mještana nije došlo do tragičnih događaja.

I Adranima su mještani zaustavili noću saobraćaj da bi spriječili tragediju, a u Mrčajevcima je autor snimka rušenja mosta neposredno prije toga zaustavio autobus sa radnicima koji su htjeli da pređu preko mosta.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad