Nova pravila još nisu zaživjela, a Formula 1 je već u haosu: Mercedes i Red Bull pod povećalom FIA-e

Kako se približava početak nove ere Formule 1, postaje jasno da se prva velika bitka već vodi – ne na stazi, nego iza zatvorenih vrata tehničkih komisija.
Formula 1 još nije ušla u sezonu 2026, ali nova pravila o pogonskim jedinicama već su izazvala prvu veliku kontroverzu. Tehnička „siva zona“ zapalila je padok i dovela FIA-u u nezgodnu poziciju, dok su se Mercedes i Red Bull Powertrains našli u središtu optužbi koje bi mogle obilježiti cijelu novu eru ovog sporta.
Prema navodima njemačkih medija, Honda, Ferrari i Audi podnijeli su zvaničnu žalbu FIA-i, tvrdeći da su Mercedes i Red Bull pronašli način da zaobiđu ograničenje omjera kompresije predviđeno pravilnikom za 2026. godinu.
Nova pravila propisuju maksimalni omjer kompresije od 16:1, a mjerenja se, prema važećim propisima, obavljaju na ambijentalnoj temperaturi. Upravo u tome leži suština spora.
Postoji sumnja da bi Mercedes i Red Bull mogli koristiti geometrijski omjer kompresije blizak 18:1, kakav se koristi u aktuelnoj sezoni, oslanjajući se na činjenicu da se motor pri radnoj temperaturi širi usljed termalne ekspanzije.
Prema procjenama koje prenose njemački izvori, takva prednost mogla bi donijeti i do 15 konjskih snaga više u odnosu na konkurenciju.
Na stazi poput Albert Parka u Melbourneu, to bi značilo i do tri desetinke sekunde po krugu, što je u modernoj Formuli 1 razlika koja često odlučuje pobjednika.
FIA je potvrdila da je upoznata sa situacijom i da je ova tema trenutno predmet aktivnih tehničkih rasprava.
„Termalna ekspanzija može utjecati na dimenzije pri radnoj temperaturi, ali trenutni propisi ne zahtijevaju mjerenja u zagrijanim uslovima“, poručio je glasnogovornik FIA-e, dodajući da se pitanje i dalje razmatra u tehničkim forumima s proizvođačima.
Francuski L’Équipe navodi da će svih pet dobavljača pogonskih jedinica za 2026. godinu – Mercedes, Red Bull-Ford, Ferrari, Honda i Audi – u ponedjeljak održati vanredni tehnički sastanak s FIA-om.
Ukoliko ne dođe do dogovora, ostalim proizvođačima ostaje mogućnost formalnog protesta već prije Velike nagrade Australije.
Inženjeri upozoravaju da bi negativna odluka FIA-e imala ozbiljne posljedice: Mercedes i Red Bull morali bi mehanički smanjiti kompresiju na tačno 16:1, što bi gotovo sigurno značilo osjetan pad performansi.
Situaciju dodatno komplikuje činjenica da su pogonske jedinice već homologirane za 2026. godinu, pa bi svaka naknadna promjena bila izuzetno skupa i tehnički zahtjevna.
Cijela priča posebno pogađa Red Bull, koji zajedno s Fordom razvija vlastiti motor – projekat koji je i ranije smatran jednim od najrizičnijih pod novim pravilima.
Menadžer Maxa Verstappena, Raymond Vermeulen, nedavno je pokušao smiriti javnost izjavom:
„Čuli smo dobre stvari o motoru.“
U svjetlu aktuelnih optužbi, ta izjava sada zvuči znatno drugačije.
Kako se približava početak nove ere Formule 1, jasno je da se prva velika borba već vodi – ne na stazi, nego iza zatvorenih vrata tehničkih komisija.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare