Pilot, kopilot i kafa krivi za odgodu posjete Vatikanu?

N1info

Konačni izvještaj o događaju u avionu "Falcon 50", kojim je u petak za Rim letio predsjednik Srbije Tomislav Nikolić, bit će poznat tek kada se letjelica vrati sa servisa u Baselu, gdje će biti očitani svi tehnički parametri leta, saopštili su predstavnici Direktorata civilnog vazduhoplovstva (DCV).

Prvi čovjek Direktorata za bezbjednost u DCV Aleksandar Godić rekao je da, prema prvim informacijama koje su dobijene, avion nije propadao tokom incidenta, kada je kopilot greškom uključio zakrilca, ali da će se sve znati kad se na servisu u Baselu očitaju podaci iz crne kutije.

pročitajte više

Prosuta kafa može biti uzrok vraćanja aviona, rekao je Godić i dodao da je posada, prema dosadašnjim informacijima, postupila kako treba i nije mogla da izazove pad aviona.

Direktorica DCV Mirjana Čizmarov negirala je da se u sastavljanje izvještaja umiješala politika, jer je, kako je rekla, Direktorat nezavisno regulatorno tijelo koje se isključivo bavi bezbijednošću avio saobraćaja u Srbiji.

U Avio službi Vlade Srbije televiziji N1 rečeno je da su pilot i kopilot pod suspenzijom, da je istraga još u toku, te se pilotima ne odobrava da daju izjave za medije.

Direktorat je jučer saopštio da je u izvještaju pilota i kopilota navedeno da je do slučajnog aktiviranja prekidača “emergency slot extension” došlo pošto je prosuta kafa po komandnoj tabli.

Pri poniranju se ugasio i motor broj 3 koji je ponovo upaljen poslije nekoliko minuta, navedeno je u dokumentaciji koju je objavilo Ministarstvo saobraćaja i infrastrukture.