Ruska naftna industrija u Arktiku suočava se s ozbiljnim poremećajima zbog najnovijih američkih sankcija usmjerenih na tankere i skladišta, što je dovelo do zastoja u isporukama nafte koje su do sada uglavnom kupovali azijski kupci, tvrde izvori bliski logističkim operacijama.
Sankcije, objavljene u petak, predstavljaju najteži udar na ruski naftni sektor do sada. Obuhvatile su ključne proizvođače poput Gazprom Njefta i Surgutnjeftegasa, kao i 183 broda koji su prevozili rusku naftu.
Prema tvrdnjama izvora, pogođene su sve tri vrste nafte koje se proizvode u Arktiku – Novy Port, ARCO i Varandey, čija je ukupna dnevna proizvodnja oko 300.000 barela. Ove vrste nafte čine značajan dio ruskog izvoza, a njihov transport zahtijeva specijalizovane ledolomce i infrastrukturu, što dodatno otežava situaciju.
Nafta Novy Port, koju proizvodi Gazprom Njeft na polju Novoportovskoje, ARCO s platforme Prirazlomnaja i Varandey iz polja Timan-Pečora, prevozi se posebnim tankerima do plutajućih skladišta Umba i Kola u blizini Murmanska. Od tamo se nafta prebacuje na veće tankere za isporuku na međunarodna tržišta.
Međutim, nove američke sankcije obuhvatile su skladišta Umba i Kola, kao i više od deset specijalizovanih tankera koji prevoze ovu naftu. Podaci LSEG-a pokazuju da je najmanje 15 sankcionisanih tankera, uključujući Shturman Scherbinin, Mikhail Ulyanov i Aulis, aktivno učestvovalo u transportu arktičke nafte u posljednja dva mjeseca.
Jedan od izvora navodi da je zbog specifičnih uslova na Arktiku nemoguće brzo pronaći zamjenu za ove tankere, što bi moglo rezultirati milionskim zalihama neprodate nafte. Ograničeni skladišni kapaciteti znače da bi prekid u transportu mogao dovesti do smanjenja proizvodnje.
Iako Gazprom Njeft nije komentarisao situaciju, stručnjaci upozoravaju da bi obustava transporta mogla značajno uticati na cijene nafte, uključujući američki WTI. Indija i Kina, glavni kupci ruske arktičke nafte, već traže alternativne izvore zbog sankcija.
Ruske arktičke nafte, poznate po visokom kvalitetu i niskom sadržaju sumpora, bile su cijenjene na tržištima. No, uz trenutne sankcije, logistički problemi i troškovi prevoza mogli bi dodatno zakomplikovati prodaju na međunarodnom tržištu, prenosi Reuters.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!