U svim zapadnim zemljama ne smatra se prihvatljivim reklamirati alkoholna pića, pogotovo ne među mladima, ali unatoč rigoroznim politikama i sve višim cijenama, armije mladih često se opijaju preko mjere.
U pojedinim državama ispijanje alkoholnih pića do stanja teške alkoholiziranosti, pa i besvijesti, već je postalo vikend-tradicijom.
No, postoje i drugačije kulture – one u kojima je mlađi dio populacije kroz godine prestao u konzumaciji alkohola vidjeti simbol užitka i dobre zabave. Konkretno, u Japanu su mladi toliko smanjili konzumaciju alkohola da država organizira kampanje kojima je cilj potaknuti mlade Japance da više piju. Temeljna ideja jest spasiti dijelove industrije alkoholnih pića koji neće preživjeti ukoliko mladi Japanci nastave s trezvenim životom.
Inicijativa popularizacije alkoholnih pića među mladima stigla je iz redova japanskih poreznika. Ministarstvo financija zabrinuto je zbog dugoročnog kumulativnog gubitka poreznih prihoda ako se nastavi trend pada konzumacije alkohola među mladima, koji utječe na prodaju alkohola, poslovne rezultate proizvođača alkoholnih pića te, posljedično, na visinu japanskih poreznih prihoda.
Japanska vlada stoga je pokrenula neortodoksnu promotivnu kampanju “Sake Viva” (Živjela sake). Radi se o natječaju koji poziva mlade između 20 i 39 godina starosti da smisle nove poslovne ideje za revitalizaciju industrije alkoholnih pića koja je pogođena promjenama u potrošačkim navikama mladih Japanaca, a koje su postale posebno očigledne tijekom pandemije covida-19.
Samo u Japanu…
To što se zbilo u Japanu neobično je čak i po standardima ‘Zemlje izlazećeg sunca‘, čije su kultura i tradicija ono što možemo nazvati nečim vrlo različitim u odnosu na zapadna društva. Vjerojatno se jedino u Japanu i moglo dogoditi da se prije desetak godina pokrene trend smanjivanja konzumacije alkohola među mladima, na što nisu mogli utjecati enormni marketinški budžeti industrije alkoholnih pića koji su kroz godine povećavani, iako su zarade padale.
Porezi na alkoholna pića u Japanu su vrlo značajan dio ukupnih poreznih prihoda. U 2011. godini oni su činili oko 3 posto ukupnih poreznih prihoda Japana, ali su do 2020. smanjeni na 2 posto s putanjom daljnjeg pada. Pri ovome treba voditi računa da je Japan doista drugačiji u odnosnu na zapadne demokracije jer u toj zemlji imaju i daleko višu razinu zaduženosti.
Opširnije počitajte OVDJE.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!