Noć, 15. aprila 1912. godine. Neko kuca na vrata njegove kabine. Masabumi Hosono otvara. U hodniku panika. Ljudi trče, vrište. Brod tone. Brod za koji su svi mislili da je nepotopljiv.
Masabumi kreće prema palubi gdje je 20 čamaca za spašavanje. Bilo je mjesta za 64. Od 2223 putnika, umrlo je 1517. Više od polovice bi se spasilo da je bilo dovoljno čamaca za spašavanje.
Masabumi prvo nije mogao na palubu. Mislili su da je putnik 3. razreda, a oni idu zadnji. Nekako se ipak uspio probiti. Čuo je da mornar viče ‘Mjesta za još dvoje!’.
Uskočio je u čamac. Spasio se.
No vratio se u Japan kao čovjek bez časti. Čovjek koji je ignorirao pravilo ‘prvo žene i djeca’. Bio je etiketiran kao kukavica. Prozivali su ga čak i ministri i govorili da je osramotio cijelu naciju. Čak je završio u nekim udžbenicima kao primjer sramotnog ponašanja.
Profesor etike na fakultetu označio ga je nemoralnim.
Dobio je otkaz na poslu. Umro je u svom domu 14. marta 1939.
Hosono se rodio u selu Hokura u središnjem Japanu. Nakon školovanja počeo je raditi u Mitsubishiju. Dao je otkaz, u Tokiju je završio tečaj ruskog jezika i zaposlio se kao menadžer u željezničkoj firmi. Došao je do pozicije direktora.
Potom počinje raditi za vladu. Šalju ga u Rusiju da istraži njihov željeznički sistem. Na povratku iz Rusije otišao je u London pa u Southampton gdje se ukrcao na Titanic. Imao je kartu 2. razreda. Imao je novac i za kartu 1. razreda, ali u to vrijeme kao stranac, nije bilo prikladno da bude među elitom. Kad je brod počeo tonuti, shvatio je da neće biti dovoljno čamaca za spašavanje, prenose 24 sata.
Mislio je na ženu i djecu i da ih više nikad neće vidjeti.
“Pokušao sam se pripremiti za posljednji trenutak, da odem časno i da iza mene ne ostanu mrlje. U isto vrijeme sam se nadao i čekao šansu za spas”, ispričao je Hosono.
Kad je čuo da mornar viče: ‘Ima mjesta za još dvoje’, nije prvi skočio. To je učinio muškarac prije njega.
“Slijedio sam njegov primjer”, rekao je.
Spašen je s ostalima kad je stigao brod Carpathia. U džepu je imao početak pisma koje je namjeravao poslati ženi kad je mislio da neće preživjeti.
Okrenuo ga je na drugu stranu i napisao svoje iskustvo na brodu na Japanskom. Do danas je to jedini takav poznati dokument.
Unuk mu je Haruomi Hosono, vodeći član banda Yellow Magic Orchestra, japanske grupe koja je 80-ih obilježila japansku i svjetsku elektronsku glazbu.
Jeste li znali?
- Santa leda koja je potopila megabrod bila je dugačka oko 120 metara, a virila je 15-30 metara izvan vode
- Od 2223 putnika, umrlo je 1517. Više od polovice bi se spasilo da je bilo dovoljno brodova za spašavanje
- Tri od četiri dimnjaka na Titanicu su radila. Četvrti je bio za estetiku
- Prvi brod za spašavanje spustio se s Titanica sat vremena nakon udara u santu leda
- Titanic bi mogao nestati zbog bakterije
- Titanic je bio težak 46 hiljada tona. Trošio je 825 tona ugljena dnevno u 159 peći koje su zagrijavale 29 megabojlera
- Dvojica radnika poginula su gradeći brod
- Zadnji meni s Titanica prodan je za 88 hiljada dolara.
- Od 908 članova posade, samo 23 su bile žene. Tri nisu preživjele.
- Brod je mogao nositi 64 čamca za spašavanje. Imao ih je 20
- Pravo ime Titanica je Royal Mail Steamer (RMS)
- U filmu Titanic orkestar je svirao dok je brod tonu. Tako je bilo i u stvarnosti
- S Titanica je spašeno preko 6000 vrijednih predmeta. Violina je 2013. godine prodana za 1,7 miliona dolara
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!