Dvije godine nakon smrti pjevača Šabana Šaulića na auto-putu kod Bilefelda i dalje se čeka početak suđenja. Ono se odlaže zbog pandemije, iako je krivac priznao ubistvo iz nehata.
Okružni sud u Giterslou je početkom 2020. otkazao prvo ročište, zbog pandemije. Ni godinu dana kasnije, prema riječima direktora suda u Giterslou Aksela Majera, nema datuma za početak suđenja, piše Deutsche Welle. Razlog za to su pooštrena pravila za ulazak u Njemačku, zbog pandemije. „Oštećeni koji su se pridružili kao tužioci trenutno ne mogu da dođu u Njemačku“, kazao je Majer za novinsku agenciju dpa.
Šaulić je na Balkanu i među svojim sunarodnicima u Njemačkoj imao mnogo obožavalaca i bio je velika zvijezda, piše list Vestfalen blat.
„Prije tragične nesreće, 67-godišnji Šaban Šaulic je u Bilefeldu održao svoj posljednji koncert. Nakon koncerta, tokom noći na putu ka aerodromu, zajedno sa klavijaturistom Mersadom Kerićem, zadobio je smrtonosne povrede u saobraćajnoj nesreći na autoputu A2, u blizini Gitersloa. Obojica su preminula u bolnici. Treća osoba koja je bila u automobilu je teško povrijeđena.“
Za dvostruko ubistvo iz nehata, nanošenje tjelesne povrede iz nehata, kao i opasne radnje u saobraćaju te vožnju bez vozačke dozvole, optužen je 36-godišnji Nijemac, turskog porijekla, rođen u Giterslou. Prema navodima Okružnog suda, on je priznao krivicu.
Na srbijanskom stubu srama
DW je prošlog februara takođe prenio pisanje bilefeldskog lista Vestfalen blat o tome da je čovjek koji se smatra odgovornim za udes morao da se skloni od javnosti, jer su srpski mediji objavljivali njegove fotografije s punim imenom.
U tekstu naslovljenom „Na srbijanskom stubu srama“ između ostalog je pisalo: „Kada se u Njemačkoj neko okrivi za krivično djelo, za njega do presude u fer procesu važi pretpostavka nevinosti. Ovdašnji mediji iz razloga zaštite ličnosti uglavnom pokazuju optužene tako da ne mogu da se prepoznaju, a prezimena se – ako se uopšte pominju – skraćuju na inicijal ili se potpuno mijenjaju.“
„U Srbiji, bivšoj republici Jugoslavije, teme zvane prava ličnosti i pretpostavka nevinosti među tamošnjim novinarima kao da nemaju poseban značaj: ime je bilo poznato odmah poslije udesa; jedna fotografija optuženog sa Fejsbuka brzo se pojavila u srbijanskim medijima”, izjavio je tada za Vestfalen blat tužilac Kristof Makel.
„Mediji u Srbiji su ga javno stavili na stub srama na internetu i objavljuju njegove fotografije s punim imenom”, pisao je njemački list.
Zvučni ukras naših lijepih trenutaka
„Šaban je obišao svijet, od Australije do Skandinavije, a bizarni slučaj ga je doveo i na zadnje gostovanje u Njemačku, a potom i na njemački autoput, gdje će umrijeti“, pisao je u februaru 2019. novinar DW Dragoslav Dedović u portretu Šabana Šaulića koji je bio jedan od najčitanijih tekstova godine:
„Pola vijeka je Kralj sa perikom, pa onda bez nje, bio nezaobilazni zvučni ukras nekih lijepih trenutaka u životima svakoga od nas. Teško je zamisliti svet naših ljudi, ma gdje da su, od Vranja do Helsinkija, od Bijeljine do Bostona, bez njegovog bistrog glasa. Utjeha je da youtube ništa ne zaboravlja pa će digitalno konzervisan Šabanov glas u elektronskoj vječnosti ostati dostupan svima.“
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!