Izrael koristi kopneni put kroz nekoliko arapskih zemalja kako bi izbjegao blokadu jemenskih Huta, objavili su mediji na hebrejskom.
Navodno, Izrael vrši uvoz robe kroz Perzijski zaljev preko Ujedinjenih Arapskih Emirata, Saudijske Arabije i Jordana u pokušaju da zaobiđe brodsku rutu kroz Crveno more koju su blokirali Huti.
Nakon početka izraelske agresije na Pojas Gaze, Huti su pokrenuli brojne napade na brodove koji su dopremali robu u Izrael što je značajno uticalo na globalnu trgovinu.
Od istoka Arapskog poluostrva do Izraela?
To je, zajedno s američkim i britanskim pomorskim i vazdušnim napadima na jemenske pobunjenike prisililo brodove da koriste alternativni put koji prolazi kroz južnoafrički Rt Dobre Nade oko kontinenta i kroz Mediteran, čineći putovanja, a samim time i veći dio globalna trgovina, skupljim i dugotrajnijim.
U pokušaju da zaobiđe te okolnosti, Izrael je još u decembru potvrdio da planira kopnenu rutu koja se proteže od istoka Arapskog poluostrva do Izraela, kao alternativnu rutu koja bi potencijalno mogla smanjiti troškove i dužinu vremena za transport robe.
Izrael i arapske države Persijskog zaljeva prvobitno nisu potvrdile te izvještaje, a neke, poput jordanske vlade, poricale su formiranje takve kopnene rute.
Međutim, izraelski Kanal 13 ove sedmice objavio je kako su brodovi krenuli prema Persijskom zaljevu, odakle polaze iz Dubaija u UAE-u, prolaze kroz Saudijsku Arabiju i Jordan i konačno stižu do Jordanskog mosta u Izraelu.
Ovi medijski navodi izazvali su veliki bijes u arapskoj javnosti njazaivajući ovu navodnu rutu – “Put srama”.
Šta je objavio Kanal 13
Operacije se navodno odvijaju između dvije kompanije – Puretrans FZCO sa sjedištem u UAE-u i Trucknet sa sjedištem u Izraelu, koji vrši prijevoz robe kamionima čiji sadržaj uključuje hranu, plastiku, hemikalije i elektronske uređaje ili komponente.
Proces je navodno pilot test prije potpunog korištenja rute, ali emitiranje na Kanalu 13 potvrđuje izvještaje o izraelskom planu u skladu sa dozvolom tih arapskih država, uprkos okupacionom ratu u Gazi i ratnim zločinom.
To dolazi nakon što je izraelska ministrica prometa i sigurnosti na cestama, Miri Regev, prošlog mjeseca otkrila da vodi planove za razvoj rute, navodeći na X-u da će “kopneni transport robe skratiti vrijeme za 12 dana i uvelike smanjiti postojeće vrijeme čekanja zbog problema sa žicom. Uradi ćemo to i uspjet ćemo”.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!