Nove zakonske regulative najavljuju kraj divljanju na cestama. Propisuje se kazna za prekoračenje brzine kretanja koja je viša od 30 km na sat od dozvoljene. Ranije je bilo 50. Stat će se na kraj ne samo nezakonitom parkiranju, nego i zaustavljanju na trotoarima.
U vožnji od sada i bez muzike od koje se ne čuje ništa. Od 100 do 300 KM platit ćete ako se niste svezali pojasom ili ako pričate na telefon.
Deset puta više nego ranije.
Ali nisu kazne samo za vozače. Platit ćete ih i na nogama i to ako – koristite telefon ili imate slušalice u oba uha.
Sve ove novine još su u parlamentarnoj proceduri, ali ima ih još.
Momčilo Novaković, predsjedavajući Komisije za saobraćaj i komunikacije u Parlamentu BiH pojašnjava:
“Uvodi se novina takozvanog tehničkog pregleda, novine vezano za ponašanje izvođača radova na putu, gdje se signalizacija mora znatno ranije postaviti nego što počnu radovi; kazne su i 5.000 KM za pravna lica koja to ne ispoštuju. Zakon predviđa mogućnost da registraciju vozila obavljaju servisi koji vam rade tehnički pregled”.
Veće kazne možda neće obradovati vozače, ali u Agenciji za bezbjednost saobraćaja Republike Srpske, nadaju se da će one smanjiti broj saobraćajnih nesreća:
Milenko Džever, viši stručni saradnik za puteve i lience, Agencija za bezbjednost saobraćaja Republike Srpske: “Ja se nadam da će kaznena politika popraviti stanje, jer trend je vrlo loš generalno”.
U Bosni i Hercegovini je prošle godine zabilježeno više od 38 hiljada saobraćajnih nesreća, tačnije 38.659.
-više od 28.000 u Federaciji Bosne i Hercegovine;
-blizu 10.000 u Republici Srpskoj i
-više od 400 u Brčko disktriktu
Poginula je 341 osoba.
Teško i lakše povrijeđeno blizu 10.000.
U odnosu na godinu prije, trend rasta zabilježen je u oba entiteta. U Brčko disktriktu broj nesreća samo neznatno manji. Glavni krivac i dalje je neprilagođena brzina. Desetostruko povećane novčane kazne možda neće obradovati vozače i pješake, ali će možda popraviti crnu statistiku.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.